• apelsingrape

Hur få igång förlossning - tips!

Jag skulle vilja få tips på hur jag får igång förlossningen (är i v. 40+ och förlossningen känns väldigt väldigt avlägsen)! Samt info om hur dessa "tips" har funkat för er..

• Svar på tråden Hur få igång förlossning - tips!
  • adams morsa

Jag drack lite hallonbladste på morgonen, åt filmjölk blandad med ricinolja till lunch, provade påfärdknäppen med gubben strax efter å gick sen för å vila. Klockan var då runt 14. Vaknade 15,30 å ett par minuter senare gick vattnet men hade inga värkar så jag tog det lugnt. Kom in till förlossningen på en kontroll och väl där inne satte värkarna igång runt 19,30 och sen sa det bara poff så tittade han ut 23,15.

Kan ju ha vatt slumpen då jag va på bf+4 men det kan ju va värt att prova! (tror mest på ricinoljan)
    Kram och Lycka till!

• Gottegrisen

Ricinolja ska man INTE använda, det kan leda till kraftiga förvärkar som inte är bra. Bm brukar varna för det. Annars är nog mitt tips att vila, förlossningen kommer igång när din kropp och barnet är redo för det och då behöver du krafterna. Fast en färdknäpp kan ju alltid vara trevligt att försöka med.

• adams morsa

Tycker det e upp till var å en vad man kan prova för att få igång det, kollade också upp innan jag hällde i mig oljan och alla som jag pratade med hade det gått hur fint som helst för. Men visst, som sagt upp till var å en

• ringblomman

Jag ska satsa på storstädning av huset idag (bf+6). NU ska ungen UT!!

• Reduto

Jag känner en kvinna som satt igång alla sina förlossningar med ricinolja, två av tre barn har fötts hemma eftersom de inte hunnit in till förlossningen. Kan kanske vara värt att tänka på?

• LAA

Ge upp! Min son kom på BF +11 och det var inte förrän jag hade givit upp hoppet på bebis. Det blir ingen bebis, tänkte jag, och började planera allt möjligt annat. När väl värkarna satte igång fattade jag inte vad det var för konstig magknip som kom och gick...

• petsod

Jag och min min man hade sex på kvällen, under natten satte värkarna igång och på förmiddagen kl 11 föddes vår dotter.

• Ms Ellie

det blir sex ikväll ;)
    jag är bf+5

• muminmaman

stostädning och spring i trappan tll tvättstugan var kanon, tre timmar efter var dottern född,min första. Tvätten kvar i tvätttugan och tjuriga grannar ch vad brydde jag mig om det. Andra satte de igång,vill jag inte vara med om ngn mer gång, hade stat´sade njurar så de gjorde jätteont, men det gick också fort,två timmar o en kvart. Frågn är om jag hinner in den gången...vi får se

Svar på tråden Hur få igång förlossning - tips!