Hur få igång förlossning - tips!
Jag skulle vilja få tips på hur jag får igång förlossningen (är i v. 40+ och förlossningen känns väldigt väldigt avlägsen)! Samt info om hur dessa "tips" har funkat för er..
Jag skulle vilja få tips på hur jag får igång förlossningen (är i v. 40+ och förlossningen känns väldigt väldigt avlägsen)! Samt info om hur dessa "tips" har funkat för er..
Tack för alla tips!
Visst är det säkert så att barnet kommer när det är redo - det är säkert ett råd jag själv skulle ge (speciellt om jag inte hade gått över tiden och fått känna på denna långdragna väntan)..
Jag håller igång en del - långpromenader och städning och det verkar inte hjälpa något (och hålla igång mer vill jag inte - tydligen ska det vara förenat med risker för att moderkakan lossnar och dessutom vill jag ju vara pigg om förlossningen skulle sätta igång..).
Ricinolja vågar jag inte testa på efter vad jag har läst här.. (om jag inte blir för desperat mot slutet vill säga.. ;)).
Sex låter vi också bli så länge.. även om jag är pigg känner jag mig väldigt osexig och jag tror inte min sambo har lust att ha sex med mig i det tillståndet jag är nu heller.. Ingen njutning för någon av oss med andra ord.
Hallonbladste låter intressant (och helt ofarligt). Jag har hört att det finns att köpa i hälsokostbutiker - men vad heter det då? Har sett att det går att beställa via internet men jag är nog igångsatt innan jag får hem det då. ;)
Massage - är det all typ av massage eller någon speciell typ?
Gottegrisen:
Hmmn ja det måste vara så det är.. mars 2008! Det är då bäbisen kommer! ;)
Hur gick det? Kom förlossningen igång av sig självt till slut?
Det är väl nu som graviditeten börjar.. ;) Jag tycker mig inte ha varit så lättirriterad eller hormonstyrd tidigare men nu..
Alla som ringer för att nyfiket undra om det har hänt något... (svärmor har ringt varje dag den senaste tiden) gör mig vansinniga. Detta trots att de ju bara menar väl.. de bryr sig ju bara om hur det går men trots det är jag rädd för att få ett utbrott på nån av dem nästa gång de ringer. ;) *ggrr* jag vet hur jag _inte_ ska bete mig nästa gång någon går över tiden.
Gottegrisen: Härligt! :)