Inlägg från: Gottegrisen |Visa alla inlägg
  • Gottegrisen

Hur få igång förlossning - tips!

Ricinolja ska man INTE använda, det kan leda till kraftiga förvärkar som inte är bra. Bm brukar varna för det. Annars är nog mitt tips att vila, förlossningen kommer igång när din kropp och barnet är redo för det och då behöver du krafterna. Fast en färdknäpp kan ju alltid vara trevligt att försöka med.

• Gottegrisen

Nej, det är tufft att vila när man går över tiden... Jag gick över 9 dagar när jag väntade sonen och satt mest och lipade över att han inte ville ut. Fast efter en 4-5 dagar så vände det och jag blev helt övertygad om att bm hade glömt berätta att det inte var 2005 jag skulle föda utan 2006 dvs ett helt år till. Lycka till och hoppas att det snart startar för dig.

• Gottegrisen

Jodå, den startade mitt i natten bf+9 och jag var helt säker på att det bara var förvärkar (hade mycket förvärkar två veckor innan det startade med några vändor in och ut till förlossningen). Jag hade inte sovit så bra på några nätter och kännde att jag inte orkade nån mer vaknatt så vi åkte in direkt för att få nån smärtlindring att sova på. Väl inne och undersökt var jag öppen 5 cm och 8 timmar efter att jag vaknade så föddes Jakob. Behöver kanske inte tillägga att jag inte sov något den natten iallafall...

Svar på tråden Hur få igång förlossning - tips!