Inlägg från: Polola77 |Visa alla inlägg
  • Polola77

Få 6 åring att somna??

äsch, jag gav upp.. han har varit så i hela sitt liv är sju år nu. Jag lägger mig när han lägger sig och han sover i min säng. Man vaknar iaf tidigt om man somnar halv tio.

Ja, jag är en strumpa, men jag orkade inte kämpa längre. Han har så mycket mardrömmar och ligger vaken i två timmar om jag inte ligger vid honom. Har nyligen iaf skaffat en egen säng till honom, som står bredvid min i en slapp plan som går ut på att fasa ut honom. Flytta sängen till andra sidan rummet osv.

haha, sen kanske flytta sängen till hallen

Vi har provat att han ska sova i eget rum, men han kommer alltid in på natten iaf. Sen har han precis slutat vara sängvätare och då är det praktiskt att man hör på rörelserna när han borde gå upp. Vilket innebär att kasta sig ur sängen och säga till pojken "kom så går vi och kissar" och då handlar det om sekunder.

Jag hoppas lite vagt på att det om nåt år kommer en tid då han inte vill dela säng längre, där han vill vara stor och sova i eget rum. Det finns inte så många trettonåringar som sover hos mamma vad jag vet..

Svar på tråden Få 6 åring att somna??