• LAA

*Tack alla för en trevlig fika igår!! Det

Ja, tack allihop, det var riktigt trevligt!

Jag var helt slut när jag kom hem. Hann i alla fall äta två mandelkubbar innan läggdags. Nyttig diet man kör på numera, höhö.

• LAA

Zecilia: känner igen det där med kissandet. Någon sa att det blir ännu värre när bebisen har fixerat sig. Hur ska det gå då?

Jag var hos bm i förrgår, det var trevligt på alla sätt. Alla värden såg bra ut, magen växer som den ska och inte blev jag pikad för vikten heller.

Är det någon av er som vet något om blodtryck? Mitt blodtryck ligger på 115/55. Sköterskan sa att det var jättebra, men är det inte lite lågt?

Hoppas allt är väl med er och era magar!

• LAA

Här ska också tapetseras! Fast det blir inte förrän om ett par veckor. Det är första gången för oss med, så vad Zecilia skrev känns ju betryggande även om jag inte känner mig som ett energiknippe, direkt.

Kråkan77: nog är det konstigt att Familjebostäder kan vara så fyrkantiga. Det var samma sak för oss när vi skulle flytta från vår etta till trea, byte inom Familjebostäder. Vart ska ni flytta?

Nästa vecka ska jag börja med vattengympa för gravida på Magplasket i Högsbo. Ska nog bli kul, fast jag är lite orolig för att jag med min usla kondis ska haverera fullständigt i bassängen så de andra får göra hjärt- och lungräddning på mig...

• LAA

SofieoPyret: jag börjar också på måndag (alltså idag). Det är tre olika grupper som drar igång idag, såg jag. Jag ska på kurs nr 11, alltså den som börjar kl 19.30. Hoppas vi ses!

• LAA

Count me in! Alltså LAA (Leena).
    Ska till bm precis innan fikat. Semlor...hoppas verkligen de har ett helt lager av dem om vi alla ska ha!

• LAA

Grattis till lägenheten, Lise! Med den bostadsbrist som råder ska det väl inte vara några problem att bli av med den gamla, väl?

Emma: ha det så kul på Magplasket! Jag var där för första gången igår och tyckte det var superskönt. Det var lite kul också att göra exakt detsamma som Någon i Magen gör hela dagarna, dvs sprattla i fesljummet vatten (minus kissa i det och dricka upp det och få hicka, förstås).

• LAA

Hej allihop! Trevlig fika, men tiden gick alldeles för fort.
    Nästa fikadatum är 1 mars kl 18.00, hoppas det är många som kan då.

• LAA

Nej, men fy vad hemskt, Sofie!
    Hoppas det går över snart. En kollega beskrev förloppet så här: Först tror man att man ska dö. Sen hoppas man på att man ska dö. Sen går det över. Lite så kändes det för mig också, men nu var det två år sedan sist, peppar peppar. Tur att jag bara vinkade till dig i bassängen, då... Ta hand om dig ordentligt nu och vila upp dig. Skorpor och blåbärssoppa rekommenderas varmt.

Själv är jag frisk som en nötkärna, lite ont i bäckenbotten när jag går, men det räknas väl bara som normalt. Skickar härmed friskus-baciller till er alla!

• LAA

Undrar just om det är vattendrickandet som förebygger kramperna eller det faktum att man är ute och promenerar pga kissenöd halva nätterna? Hmmm... Inatt drömde jag att jag stod i en kilometerlång toakö på krogen med ett antal öl i kroppen. När jag vaknade blev jag jätteglad över att jag var hemma och att jag kunde vagga rätt in på dass.

Åse: välkommen hem!

Ni som har varit på studiebesök på BB, måste man anmäla sig i förväg? Det står inget om det på hemsidan, nämligen.

Trevlig helg på er allihop!

/Leena

• LAA

Tottelina: känner igen byxdilemmat! Det har hänt att jag gått till jobbet med småfuktiga brallor. Hoppas bebben vänder på sig självmant, sånt händer ju faktiskt. Min kollegas dotter slog en kullerbytta två timmar innan de skulle göra ett vändningsförsök så han trodde faktiskt att den bara jävlades med mamma och pappa.

Min knasboll ligger förvisso med huvudet nedåt och den var ruckbar för två veckor sedan, men igår var den minsann rörlig igen. Rörlig är väl förresten bara förnamnet, helvild är ett bättre ord. Till och med barnmorskan tyckte den var livlig, för det tog ett tag innan vi fick tydliga hjärtljud för att den förde sånt väsen därinne.

Sköt om er allihop och ta det försiktigt i halkan därute!

Svar på tråden *Tack alla för en trevlig fika igår!! Det