Inlägg från: SofieoPyret |Visa alla inlägg
  • SofieoPyret

*Tack alla för en trevlig fika igår!! Det

Hej på er! Tack för senast!! Roligt med en "egen" SOHO tråd!! Skulle bara säga att jag lagt in lite bilder i vårt kryp in om ni vill se... Kram Sofie

• SofieoPyret

Hej igen! Ville bara säga att jag varit på könsbestämmande UL idag.... förutom könet så kunde man se ansiktet riktigt tydligt o jag fick en liten bild på ansiktet med mig hem! Hon sa att allting såg normalt ut också skönt att veta!! Om ni vill veta vad det är för något i min mage så står det i min dagbok... Kram, kram

• SofieoPyret

Hej, hej!

Kul att höra att ni mår bra! Det gör jag oxå förutom lite foglossning, men det har inte blivit värre iaf o det är ju huvudsaken.

LAA: vet inte vad som är högt o lågt med blodtryck... men om du vill jämföra med något så har jag haft 105/65.

Kramis

• SofieoPyret

Hej alla SOHO-mammor!

Tänkte bara puffa lite på vår tråd...

Vilken energi du har Cecilia... blir trött bara jag tänker på det ;)
    Har det blivit fint?

Vi syns snart!
    Kram Sofie

• SofieoPyret

Vår lista på saker att göra innan bebben kommer börjar också krympa lite. Vi har renoverat om i sovrummet o så har jag satt upp hyllor över kaklet i badrummet så jag har plats för alla bebissaker, det är ganska trångt där inne... Sen är det inte så mycket mer. Ja en tripp till Ullared oxå.

LAA: vilken dag ska du gå på magplasket? Jag börjar nu på måndag! Vi kanske kan ha livräddning på varandra ;) med tanke på min kondis oxå...

• SofieoPyret

Jag kommer oxå!!!

Powerpuffpinglan (Jenny)
    Tess76 (Therese)
    llj (Lise)
    Laa (Leena)
    Cecilia (Zecilia)
    SofieoPyret (Sofie...)

• SofieoPyret

Puffar lite på vår tråd... måste klaga av mig lite!

Åkte på vinterkräksjukan på magplasket i måndags... inget roligt alls!! Har spytt som en kalv och har ont i hela kroppen! Hoppas jag inte smittade de andra!

Är det bra med er andra?
    61 dagar kvar till BF..... kan knappt vänta!!

Ha det så bra!
    Kram Sofie

• SofieoPyret

Hej! Nu mår jag bättre igen! Har träningsvärk i hela kroppen känns det som... Tack för alla peppningar det behövdes verkligen!!

LAA: jag det var tur att vi bara vinkade, kan tänka mig att magsjuka sprids rätt fort i så varmt vatten - yuckie... hoppas du klarar dig iaf!!

Tess: hoppas du får sova ordentligt inatt!!! Längtar till Ullared - på fredag bär det av!!

Kramis

• SofieoPyret

Hello girls!

Var hos bm idag. Noah har inte fixerat sig än, men ligger i rätt läge iaf. Mitt blodvärde hade stigit till 124 från 107 (jippie!!!) och SF måttet var på 33 och jag har gått upp 8 kg totalt. Tycker alltid man blir så glad av att gå till bm!

Tess: roligt att han har fixerat sig! hoppas det inte är något problem med sf-måttet, måste vara skönt att veta att det inte är någon jätteklump du väntar! Jag blir lite orolig eftersom mitt sf mått ligger lite över normal... men det är nog ingen fara får vi hoppas.

Kram kram

• SofieoPyret

Linda1976: Vi har varit på bägge träffarna. På Östra fick man sitta ner i en föreläsningssal o så berättade de lite om tecken som tyder på att det är dags att åka in till förlossningen, eller om man kan stanna kvar hemma. Man fick oxå se bilder på förlossningsavdelningen o BB, de berättade lite om rummen o besökstider o så. På Mölndal fick vi gå runt o titta både på förlossningsavdelningen o på BB. De berättade lite om hur det hela går till.

Tycker det är bra att ha varit på bägge ställena o jämfört lite o bara en sån sak som att veta vart man ska parkera o vart man ska gå in ;) Min sambo brukar alltid hitta parkeringen så långt ifrån ingången som möjligt... inte så roligt i det läget kanske!

Immali: du är så välkommen!!

• SofieoPyret

Jag kommer oxå, längtar redan!!

Jenny (powerpuffpinglan)
    Immali
    SofieoPyret

• SofieoPyret

Hej hej! Tack för en trevlig fika igår!!! Men naturligtvis har jag dubbelbokat den 16:e. Jag har lovat min klass att ha avskedsfest hemma hos mig just den kvällen... samma dag som min sista tenta förövrigt... :) Fattar inte vad jag tänkte på igår, men men jag får väl komma nästa gång istället!

Vad kul att bebben har vänt sig igen, hoppas den håller sig stilla där nu!!!

Vi var på vår första föräldragrupp idag. Det var en mysig grupp på 8 par. Två av paren pratade vi lite mer med! Det var faktiskt lite info som vi inte hade hört förut ;) så det var ju roligt!

Ha det så bra!!
    Kramis

• SofieoPyret

Hej Tess!
    Förstår att det måste kännas konstigt och väldigt nära inpå att kanske helt plötsligt få en bebis. Men om de skulle behöva "plocka" ut bebben tidigare så borde du ju iallafall få lite tid på dig att vänja dig vid tanken. Himla skönt att allt annat verkar vara normalt!! Lycka till på måndag på UL!! Massor med kramar till dig o bebben!!

• SofieoPyret

God morgon på er!!

34 dagar kvar, kan knappt fatta det!!! Om lite drygt en månad så sitter man förmodligen här med det lilla miraklet i famnen :)

Har tenta i morgon och på onsdag men har jättesvårt för att fokusera, det är roligare att läsa böcker om förlossningar o barnets första tid... hihi

Foglossningen har blivit värre o fingrarna har svullnat så jag får ta av mig ringarna på kvällen. Känner mig som en flodhäst, undra vad vågen kommer stå på i morgon när det är dags för vägning.... Blääää

Hoppas allt är bra med er andra!!

• SofieoPyret

Jag kommer inte denna gången eftersom jag dubbelbokat, får vänta tills nästa gång istället. Hoppas ni får det så roligt!!

• SofieoPyret

Hej på er!

Låter som ni hade en trevlig fika i onsdags! Kul att komma till Lise nästa gång o se nya lägenheten!! Vilket datum bestämde ni? Har varit i Växjö över helgen o firat min syster som fyllde 30, fick gosa med hennes lilla Alicia som bara är 6 månader, snacka om att jag längtar efter en egen liten bebis!!

Jenny: skönt med UL att den inte är större än så!

Kram Sofie

• SofieoPyret

Hej hej på er!

LAA: Ozzy Osbourne... hihihi, ja en viss likhet kankse det var i måndags när jag såg dig ;)

Var hos barnmoskan idag, hon sa att Noah har fixerat sig - jippie!!! Det känns som ett framsteg! Annars är det mest tentaplugg här. Längtar efter våren och långa promenader med vagnen! Det kan nog behövas oxå, för jag har tydligen ingen botten längre i magen, kan äta vad som helst när som helst i stort sett. Har precis vräkt i mig en halv kartong after eight! Har hört att det är nyttigt för småbebisar i magen (eller?!).

Kram Sofie

• SofieoPyret

Jag kommer oxå!

Jenny
    Lotta
    Lise
    Åse
    Sofie

• SofieoPyret

Grattis Sara! Vad underbart, sitter här med tårar i ögonen! Snart får hon nog lekkamrater i massor!

Vet ej om jag hinner komma till fikan ikväll, sitter o tentarpluggar för fullt. Men efter torsdag hör jag oxå till den lediga skaran o är gärna med på en fika någonstans för att fördriva tiden!!

Kram

Svar på tråden *Tack alla för en trevlig fika igår!! Det