• Anonym

att skära sig?

har en vänn som skär sig i armarna. hon skär sig ovanpå armarna inte under. men jag är lite orolig hur djupt kan man skära sig för att det ska bli för mycket? att det ska börja blöda ordentligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-22 19:53:05:
    dena tjejen vi kallar henne louis har skadat sig en längre tid.
    hon skär sig mycket för att få uppmärksamhet, och för att hon måste ha någon vuxen att luta sig bak på.
    hon vill liksom må dåligt för att kuna få den uppmärksamheten att folk ska tycka synd om henne. hon är en mycket go tjej.
    men är lite jobbigt att hon är beroende av alla andra vuxna.

• Svar på tråden att skära sig?
  • Anonym

jag skar mig rätt djupt ett par gånger men jag har aldrig börjat blöda ordentligt,men en del började forsa på med en gång...

• Anonym

om detta skulle hända vad gör man? sköljer i kallt vatten?

• Anonym

okej så man kan inte förblöda på överarmen?

• Anonym

ingen mer som vet?

• Anonym

ne hon skär sig inte när jag är där men hon visar såren.

• Anonym

Man skär sig INTE för att få uppmärksamhet! Kan ni FATTA DET!!!
    Fan va trött jag blir på er som tror det!

Man skär sig för att fokusera den inre smärtan på det yttre.
    Det handlar om att dämpa ångest, klart man skäms över ärren sen och verkligen inget man skryter med så uppmärksamhet my ass!

Själv har jag skurit mig där det oftast kan döljas.
    En gång skar jag för djupt, blödde som fan, skulle vart sytt, men skämdes o kunde inte med att åka upp så jag försökte sköta om såret själv. Nu har man inte bara en lögn om ärret, utan även ett stort och fult märke som följer med hela livet och ständigt påminner om den själasorg man kände när man begick det egna övergreppet på sig själv. Som en tatuering som inte går ta bort.

• Anonym

Jag har så svårt att förstå att man kan tro att man kan bota inre smärta med yttre smärta.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-03-22 21:44:08 följande:
    Man skär sig INTE för att få uppmärksamhet! Kan ni FATTA DET!!!Fan va trött jag blir på er som tror det!Man skär sig för att fokusera den inre smärtan på det yttre.Det handlar om att dämpa ångest, klart man skäms över ärren sen och verkligen inget man skryter med så uppmärksamhet my ass!Själv har jag skurit mig där det oftast kan döljas.En gång skar jag för djupt, blödde som fan, skulle vart sytt, men skämdes o kunde inte med att åka upp så jag försökte sköta om såret själv. Nu har man inte bara en lögn om ärret, utan även ett stort och fult märke som följer med hela livet och ständigt påminner om den själasorg man kände när man begick det egna övergreppet på sig själv. Som en tatuering som inte går ta bort.
    Jag har träffat många människor som har skurit sig för att få uppmärksamhet!!!
  • Anonym

men jag vet att dena tjejen gör det för upmärksamhet och för smärtan. vet vad hon gåt igenom. hon går hos kurator. och får antidepp

Svar på tråden att skära sig?