• turia

myrornas, dyrt second hand!!!

Helt sanslöst vad de tar betalt för sakerna! kollade bla deras barnkläder som folk lämnat in,, 30 spänn för en sunkig body eller sprattelbyxa..
    En välanvänd större leksaks bil 125 kronor"! med risk för skador,, vass kant här o där.. trasig delvis ..
    man skulle ju tro att second hand skulle va billigt alternativ men ikket!!
    är det bara vår myrornas som e så dyra?
    vart går pengarna?

• Svar på tråden myrornas, dyrt second hand!!!
  • Dino78

Brukar bara köpa böcker där och det är inte direkt billigt det heller, billigARE men för dyrt för att vara begagnat tycker jag!

DIF i själ och hjärta
  • turia

förra året såg jag att de hade en halmbock vid jul.. 125 spänn--- gissa vad? en ny kostar det på åhlens!!

• Cheera

Köpte dotterns dopklänning där...nej jag bara skoja! Det var ju på klädpiraten det. (Hette myrornas förr). Men det är ju också second hand och jag betalade över 1000:- för hennes klänning! Såg ny ut så det kanske den var? Men den hängde bland sunkiga dopklänningar också som kostade mer än 300:-, hade inte gett 50:-för dom ens. Men dotterns klänning var bara sååå fin så den var faktiskt värd varenda krona

• tidigareplatt

pengarna går till Frälsningsarmén och de skänker i sin tur till bl a Behandlingshem för missbrukare, familjehem, härbärgen, stödboende för ungdom och handikapparbete. Vet inte varför kläderna är så dyra men de måste få in pengar till de anställda. också antar jag.
    Här i Malmö är vissa grejer billiga och andra dyra. Ibland har man tur och har inte samma smak som den som sorterade ut kläderna i "snygga" plagg liksom :)

• turia

men det e som ingen ordning på priserna.. såg att de prismärkt saker från ikea dyrare än ikea

• Wonka

dom borde vara billiga, då får dom ju sakerna sålda iallafall, det drar mer folk och i slutändan får dom mer pengar åt dom anställda.
    har också upplevt att just myrornas är svindyra.
    KUPAN är mycket bättre :)

• StinaTina

Det är "modernt" att handla second hand, dom kan ta vilka priser dom vill för sakerna blir sålda.
    För några år sedan var det inte alls lika inne att handla så här och då fick man sakerna nästintill gratis. Tycker oxå att det är vansinniga priser på begagnade saker, mycket går att köpa billigare nytt. 

• fitforfight

Så här är det. Myrorna är en del av Frälsnigsarmen och deras uppgift är att tjäna så mycket pengar som möjligt till deras sociala verksamhet.

http://www.myrorna.se/myrorna.htm

Visst är tanken att man ska kunna göra fynd på Myrorna ,men sen får man tänka på att pengarna går till välgörenhet samt att man värnar om vår miljö genom att återanvänder saker.

• danitra

Jag bojkottar Myrornas, inte minst för att personalen alltid plockar på sig det bästa till bra personalrabatt innan varorna kommer ut i butiken.

Jag skänker och köper bara hos Bra&Begagnat här i Örebro som bara drivs på volontärarbete vilket innebär att mer pengar går till välgörande ändamål trots att det är billigare.

• Wonka

Kupans pengar går ju också till välgörenhet, till röda korset och alla som jobbar där gör dte gratis. Därför dom kan ha lägre mer rätta priser.
    Det spelar ingen roll hur "modernt" det är att handla second hand, alla är ute efter att fynda Man vill inte betala mer för en sliten Ikeahylla än vad dom kostar på Ikea.

Svar på tråden myrornas, dyrt second hand!!!