• turia

myrornas, dyrt second hand!!!

Helt sanslöst vad de tar betalt för sakerna! kollade bla deras barnkläder som folk lämnat in,, 30 spänn för en sunkig body eller sprattelbyxa..
    En välanvänd större leksaks bil 125 kronor"! med risk för skador,, vass kant här o där.. trasig delvis ..
    man skulle ju tro att second hand skulle va billigt alternativ men ikket!!
    är det bara vår myrornas som e så dyra?
    vart går pengarna?

• Svar på tråden myrornas, dyrt second hand!!!
  • Nazeeya

Jag har gjort en massa fynd på Myrornas Men jag kan hålla med om att vissa saker är dyra, varor som egentligen inte är "bättre" än andra billiga varor.

• fitforfight
    danitra skrev 2007-03-22 22:24:10 följande:
    Jag bojkottar Myrornas, inte minst för att personalen alltid plockar på sig det bästa till bra personalrabatt innan varorna kommer ut i butiken.Jag skänker och köper bara hos Bra&Begagnat här i Örebro som bara drivs på volontärarbete vilket innebär att mer pengar går till välgörande ändamål trots att det är billigare. picasaweb.google.com/minnia.gyll/Simssagan
    Vad grundar du den informationen på?
  • Ceridwen

Köpte en kontorsstol där en gång :300:-!!!! Min sambo var inte glad på mig då han sa att det kan jag få en ny för...

• fitforfight

Hos Myrorna finns väldigt strikta regler när det gäller personalköp. Kan ju hända att dom inte följs i Örebro

• StinaTina
    danitra skrev 2007-03-22 22:24:10 följande:
    Jag bojkottar Myrornas, inte minst för att personalen alltid plockar på sig det bästa till bra personalrabatt innan varorna kommer ut i butiken.Jag skänker och köper bara hos Bra&Begagnat här i Örebro som bara drivs på volontärarbete vilket innebär att mer pengar går till välgörande ändamål trots att det är billigare. picasaweb.google.com/minnia.gyll/Simssagan
    Så rätt så, dom har ju "förtur" på alla saker. En kompis jobbade på myrorna och hon hittade massor och billigt blev det såklart.

Här har vi stadsmissionen, dom får våra saker. Då går pengarna till stadens utsatta och inte iväg lite överallt.
    Kupan är oxå bra, har mycket fint. Här har dom personer som renoverar möblerna om det behövs innan dom säljer dom. Jättefint blir det, nymålat och omklätt.
  • StinaTina

Undrar oxå över reglerna som finns hos myrorna.... här finns dom inte iaf. Inte vad jag har sett/hört.

• Ceridwen

SÅ är det med Östhjälpen också, att de roffar åt sig det bästa när de får in grejer.

• Jennjen

Reglerna för personalköp myrorna, alla varor måste stå i butik under en dag innan personalen får köpa grejjerna, personalrabatt får man upp till en summa på 500:-/månaden före rabatt...

Ja...eller så var det när jag jobbade där, hur väl reglerna följs är väl beroende på butikscheferna.

Sen är inte alla anställda prisgudar som kan alla (Ikea ovs) priser i huvudet och därmed kan det hända att de sätter ett för högt pris...det är faktiskt bara människor som jobbar där också *flina*

Jag som gått mycket kurser om värdering ect gör mycket fynd på myrorna...letar man moderna nutida kläder/prylar är det oftast lika billigt att köpa nytt...jupp =)

• Bling1975

Klart man kan fynda på myrorna - men inte saker från IKEA - utan gamla fina möbler i massivt trä för samma pengar som en ny byrå av spånskiva och laminat kostar på IKEA. Köper gärna 20 och 50-tals möbler och renoverar. Men kläder skulle jag aldrig köpa.

• pjuuh

Håller med, det mesta är svindyrt på Myrorna och även andra second-hand-butiker. Häromdagen var jag in på en annan second-hand. Där såg jag en lampa av samma modell som jag köpte på Ikea nyligen. På Ikea kostade den 39 kr och i butiken kostade den 50 kr inklusive buckla, damm och lite flott

Svar på tråden myrornas, dyrt second hand!!!