Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Ungdomsbankomatkort

Jag har själv Swedbank och eftersom barnen fick där så ser jag deras pengar på min internetbank. De får också gratis ID.

• abnocto

tröttmor: min dotter har haft i två år nu. I år bytte hon till VISA ung, som är helt gratis. Begränsningen är att man bara får ta ut 12 ggr i automat, sedan kostar det 5 kr/gång, men du får höja gränsen när du handlar istället. Tidigare hade hon Maestro och det kostar.
    I år har de gratis ID om du har Internetbank ung (tror jag det heter). De vet ofta inte om det själva att det i år är gratis men hänvisa till deras hemsida så går det. Läs mer på:
    www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,46268,00.html
    Vi väntar just nu på två ID och jag fick hänvisa till hemsidan och då upptäckte de själva att det faktiskt var gratis, de hade inte själva blivit informerade.

• abnocto

Det verkar som om du även då får gratis ID på banken för det står att du kan ha Maestro alternativt. Fast det kortet kostar 110kr/år. Så varför skaffa ID-kort någon annanstans när du får gratis?

• abnocto

Så sa de inte till mig. Hade jag resterande så fick vi ID-kort utan problem. Det är ju ett tillval enligt deras hemsida och det står inget om att man måste välja till det när man skaffar det.
    Men de vill väl inte......

Svar på tråden Ungdomsbankomatkort