Inlägg från: Melisabeth |Visa alla inlägg
  • Melisabeth

Inred vår balkong

Blir glad om någon vill hjälpa mig med tips och ideér =)

Vi har en inglasad balkong som vetter mot söder.. Dvs sol precis hela dagen utom sent på kvällen under sommarhalvåret.
    Den är 1,70m djup och 2,70m bred, dvs ganska precis 5 kvm stor/liten. Den är inglasad runt om, och inåt huset till sitter ett fönster på 1,40 m bredd, och brevid sitter dörren.. Så det täcker i stort hela "bakväggen".

Vi vill gärna göra lite fint och mysigt, så man kan sitta och lapa sol, fika eller annat, och samtidigt ha möjlighet att kunna ställa ut lillans vagn där så hon kan sova ute.

Vi vill inte lägga allt för mycket pengar på balkongen, men ändå få det mysigt, snyggt och ombonat så att man vill utnyttja balkongen mer.

Alla tips och ideér är välkomna - om hur, vad, vart osv =)
    Är är det prisvärt så är det ännu bättre =)

v 35 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Svar på tråden Inred vår balkong
  • Melisabeth

Jo precis.. frågan är bara vad =)

Skall man satsa på litet cafebord typ, eller ett större bord, lite enklare bänkar eller ombonade fåtöljer osv... Det är ju inte jättestort så det bör ju vara smidigt om man skall få ut vagen också =)

Jag funderar dessutom på växter... eftersom det är söderläge och sol hela dagen.. och mot väg = väldigt varmt... trivs växerna då?

Jag har de absolut minst gröna fingrar som finns så jag vet inte hur/vilka växter som gillar sol, eller om det ens finns nga som överlever det =)

Har du förslag på vart det finns schyssta möbler kanske?

=)

• Melisabeth

Ja där sa du något, det går att fråga personalen ju =)

Brukar alltid plocka hejvilt själv - men det är ju klart smartare att använda sig av personalen som finns på handelsträdgården och liknande =)

Ja kuddar och dant är alltid trevligt =)

Får luska runt och se vad det blir...

Fler som har roliga, annorlunda eller bra förslag?

• Melisabeth

Ja det har gubben surrat något om.. törs man testa det eller?
    Vore ju helfräckt om man lyckades ju... eget "tomatland" =)

• Melisabeth

Ja det är ju det med vattning ja.... Men det är ju lättare att komma ihåg när de behöver vatten varje dag än sådär "då och då"....

Ja gubben skall nog få sina tomater =)
    Lär se ballt ut också

• Melisabeth

planteringsbord kanske?? om du pysslar med sånt =)

Men det beror väl lite på hur du vill utnyttja balkongen, vad du vill kunna göra där så att säga =)

Svar på tråden Inred vår balkong