• gemelli

Magnussons Hundfoder

Någon som vet om man kan köpa det någon annanstans än på deras hemsida, Har dom återförsäljare runt om i sverige?

Bebbe i Magen
  • Svar på tråden Magnussons Hundfoder
  • bastarden

Förresten, ni som tycker det är mkt att beställa, kan ni inte gå ihop några stycken då?
    Man FÅR beställa mindre oxå men priset sjunker ju ju mer du beställer. Kanon att få det hem till trappan oxå

• SmileyMalin

Här i Linköping har Maxi börjat sälja det perfekt då vovven bara ÄLSKAR detta foder! han har aldrig haft sån här aptit förrut Men vad får ni som beställer direkt ge? lite nyfiken på om det hur priset skiljer såg om man köper direkt eller via mellanhänder..

• qenzo

Gå samman med andra hundägare. Ett mkt bra foder.

Gemelli:
    Jag fodrade min foderallergiska hund Frank's Pro Gold Lamm och Ris, oslagbart och billigt kvalitétsfoder!

• bastarden

SmileyMalin, www.hundmat.com där finns prislista, beror ju på vilken sort man har. Vi beställde som sagt 75 kg (5*15 kg-säckar) Helt perfekt, och så räcker det några månader iaf

• Mirris

Min gamla vovvsa älskade oxå deras mat!! Vi gick ihop några st o köpte oss några säckar var.
    Då fanns inte den här nya sorten som bara är köttbaserad.. men det gick bra med "kennel" oxå.

Jag vet flera ledarhundar här i stan som oxå äter den maten.

Numera har jag en liten vovvs på 4 kg... och att beställa en 15kg säck är lite väl mycket. Den skulle räcka i 1,5 år. O då hinner ju maten bli gammal.

Så den här lilla skruttan får Eukanuba o hon gillar den bra. Även om hon bara äter typ 1 dl om dan

Om jag skulle skaffa mig en större jycke så skulle jag köpa därifrån direkt.
    Det var så skönt att få det hemkört o slippa släpa på dessa säckar.

• bastarden

Mirris, kanske oxå ska skaffa mej en liten vovve så maten räcker längre Till mina 40 kg+ räcker de här 5 säckarna några månader iaf

• Mirris

Hehe Bastarden. Ja man kan ju inte klaga på matkostnaden iallafall med min lilal plutta.

Brukar köpa en 3 kg säck, o den brukar lätt räcka i 3 månader. Å då brukar det ialalfall nångång under den tiden vara flera hundar som äter av den

• bastarden

Vad läckert, Mirris! Då är det kanske ingen idé att beställa Magnussons. Även om du tog en 10 kg-säck så skulle den bli gammal

• IdaM

Våra hundar åt tidigare Magnusson, och dom ÄLSKADE det. Vi var ett gäng som beställde ihop och vi hamnade på ca 200kr/säck. Helt ok pris. Men sen så flyttade vi och nu köper vi HUNDKÖKET Kyckling & Ris som faktiskt är ganska likt Magnussons. Och det fungerar jättebra det med. Kostar ca 180kr/15 kg så det är bra pris det med.

Men Magnussons är bäst av alla foder vi testat (har haft känsliga boxrar å de rikigt dyra fodrerna fungerade absolut INTE, nä fy å blä!)

Lev Väl
  • marvella

Jag lånar tråden TS, hoppas det är okej även om det blir lite OT.

Jag blev intresserad av att byta till Magnussons när jag läste om det tack vare denna tråden. Det är ju sån mat jag försöker handla till mig och min sambo (kravmärkt och naturliga, lokala råvaror), självklart vill jag också att min hund ska äta så.

Min hund är lite känslig i magen, har fått skitfoder hela sitt liv (omplaceringshund), när vi fick honom bytte vi gradvis ut mot royal canin sensible. Efter det har hans päls blivit bättre och även hans mage, men jag är inte helt nöjd ändå. Kan också tillägga att han är ganska kräsen...

Tror ni Magnussons skulle fungera på honom? Är det smakrikt och luktar gott för hunden?

• Mirris

Marvella!

Min förra vovve åt ju som sagt Magnussons "Kennel".

Hon var jättejobbig med maten och tyckte ALLA sorter var goda i 2 dagar.. sen vart hon kinkig igen

Så av en händeles så köpte jag en säck Magnussons av en kompis som hade det till sin ledarhund.

Det var i samma veva som hon blev sjuk i diabetes och var tvungen att äta mat efter hon fått sitt insulin.

ALDRIG mer var hon kinkig med maten. Hon älskade det från första stund.
    Hon åt sin mat morron o kväll och det var adlrig nåt knussel mer.

Maten ser ju väldigt smaklös ut. Halvstora beigebruna torra kulor med lite små "osthål" i.
    Men tydligen är det smarrigt värre.. har aldrig träffat en hund osm inte ätit den maten om dom fått smaka.

Den här nya maten med köttbaserad mat hann vi aldrig prova.. den kanske smakar ännu bättre

• marvella

Tack Mirris! Jag ska nog köpa en säck och prova, det låter väldigt bra.
    Ingen hundmat är väl särskilt aptitretande, även om sambon tycker royal canin luktar gott

• natta83

Magnuson säljer väl säckvis med? eller har de slutat med det?
    Jag hade magnuson meat and biscut till min förra hund, funkade bra. Nackdelen med magnuson är att det är mjöl i fodret.
    Fodret änglamark som coop säljer görs av magnusson.

• Mirris

Jag tycker den nya Meat& Biscuit verkar god ju.. låter gott i innehållsförteckningen till o med

"Råvaror (samtiliga av svenskt ursprung)
    Färsk Nötfärs, Fullkornsvetemjöl, färska ägg, kallpressad rapsolja, potatisprotein, färska morätter, potatisfibrer, hemoglbin"
    Tillsatser Rosmarinolja, mineraler, vitaminer och spårämnen.

Låter inte sämre än den maten man köper till sig själv ju...

• bastarden

Och så är den ugnsbakad, och den luktar typ ingenting tycker jag. Men hundarna sitter verkligen o DREGLAR när vi gör iordning maten o de väntar på "varsågoda". Och det är så kul tycker jag när de uppskattar maten.
    Har haft maten en vecka imorron o hoppas det funkar bra annars har jag 4½ 15 kg-säckar över

Svar på tråden Magnussons Hundfoder