• Anonym (Inlåst!)

Fyllecell... nån mer?

Jag hamnade i fyllecell för några år sedan och det är nog bland det värsta jag varit med om Finns det någon mer tjej som hamnat där eller är jag helt unik... *skämms*

• Svar på tråden Fyllecell... nån mer?
  • Kristoffer04

Jag har setat i fyllecell en gång. Då var jag typ 17-18 år.
    Inge kul alls
    Men men, ung och dum var man på den tiden.

• Göteborg

Lite ot nu, men står det i några papper om man hamnat i fyllecell?

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Anonym (...)
    Göteborg skrev 2007-03-25 15:49:39 följande:
    Lite ot nu, men står det i några papper om man hamnat i fyllecell? Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
    Nej
  • Göteborg
    Anonym (...) skrev 2007-03-25 16:14:51 följande:
    Göteborg skrev 2007-03-25 15:49:39 följande: Lite ot nu, men står det i några papper om man hamnat i fyllecell? Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!Nej
    Tack för svaret
    Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Anonym (...)
    Göteborg skrev 2007-03-25 16:24:53 följande:
    Anonym (...) skrev 2007-03-25 16:14:51 följande: Göteborg skrev 2007-03-25 15:49:39 följande: Lite ot nu, men står det i några papper om man hamnat i fyllecell? Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!Nej Tack för svaret Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
    Fyllecell näst då eller *asg*
  • Zoria

en gång i tonåren, hävdar fortfarande att jag inte var så full att det borde varit nödvändigt, men men... kan väl vara kul få visa sin makt antar jag.

• HenrikSjuSju

Trist, men har man blivit omhändertagen enligt LOB så finns det registrerat. Händer det för många gånger så kan det påverka körkortsinnehav, vapenlicenser och sånt.

För övrigt så kan jag bara instämma med övriga. Det är inte alls ovanligt att tjejer omhändertas.

(LOB = Lagen om Omhändertagande av Berusade. Poliser och ordningsvakter får omhänderta den som är så berusad att denne inte kan ta hand om sig själv, utgör en fara för sig själv eller utgör en fara för andra.)

• farsta

Göteborg;
    Jo det syns i registret (i s k Lob registreringar). MEN det förutsätter att man blivit identifierad när man omhändertogs. Det finns inget krav på att identifiera de som omhändertas eftersom det är en hjälpåtgärd. Man behöver ju inte heller säga vem man är.

Men har man gjort det så finns det registrerat. Har man klipp-kort på polisens fylleceller så kan det ex bli problem att få lämplighetstillstånd till körkort m m

• Anonym (...)

Ja fast om du blir lobad en gång är det ju inget som "syns" vid en registerutdrag, så det är mest du själv och pappa polisen som vet om det.

• Anonym (...)
    farsta skrev 2007-03-25 16:34:29 följande:
    Göteborg;Jo det syns i registret (i s k Lob registreringar). MEN det förutsätter att man blivit identifierad när man omhändertogs. Det finns inget krav på att identifiera de som omhändertas eftersom det är en hjälpåtgärd. Man behöver ju inte heller säga vem man är.Men har man gjort det så finns det registrerat. Har man klipp-kort på polisens fylleceller så kan det ex bli problem att få lämplighetstillstånd till körkort m m
    precis, du måste inte visa vem du är.
Svar på tråden Fyllecell... nån mer?