Fyllecell... nån mer?
Jag hamnade i fyllecell för några år sedan och det är nog bland det värsta jag varit med om Finns det någon mer tjej som hamnat där eller är jag helt unik... *skämms*
Jag hamnade i fyllecell för några år sedan och det är nog bland det värsta jag varit med om Finns det någon mer tjej som hamnat där eller är jag helt unik... *skämms*
Då krävs det att man inte har med sig ID-handlingar, eftersom man letar upp sånt vid inlåsningen.
Så om ni tänker avsluta kvällen med fyllecell: lämna id-korten hemma och ta bara med kontanter ut!
Vilka har tillgång till detta LOB register då undrar jag...?
Ja, man får leta efter id, oavsett vad du tycker om det.
Är osäker på vilka (förutom polis) som kan kika i registret, men jag antar att länsstyrelsen och soc har tillgång till det i alla fall.
En gång är ingen gång. Att man får en rejäl fylla kan ju hända vem som helst. Särskilt ungdomar, som inte lärt sig hitta sina gränser. Det är först när det blir lite väl ofta, eller om det blir regelbundet som körkort och sånt hamnar i farozonen.
Nädå, det är inget brott att vara packad. Men polisen är ändå intresserad av att veta vem man låser in. Om inte annat så för administrationens och registerföringens skull. Du är inte heller tvungen att uppge vem du är, men polisen har rätt att ta reda på det genom att leta upp id-handlingarna. Finns det inget id-kort så är det inte mer med det. Man lägger inte ner så mycket kraft på det.
Jämför med ett brott, där du kan sitta inlåst tills du är identifierad.
jag har hamnat i fyllecel ett fler tal ggr från 14 år och upp till 17..inget att skämmas över nu är man är äldre
Skönt att man inte är ensam Men det känns ändå "skämmit" för jag var 28 år när det hände
Hehehe vi LOB:ade tre personer igår. Inget att skämmas för, men en vägrade dra upp sina brallor och då blir man lite trött.
Att bli LOB:ad är ju för ens engen skull, så att man inte ska råka ut för ngt tråkigt som att bli rånad eller skada sig etc.
Vi lägger def inte ner något vidare arbete på att finna ID på folk, men de flesta berättar det snällt ändå. >Egentligen är det inte specifikt ID-handlingen vi söker efter när vi känner över en person, utan det är för att söka efter föremål som kan vara farliga för personen eller oss. Men dyker ett körkort el dyl upp, så visst.
Anonym:
OV eller?
Fast har man begått brott blir det häktet direkt i de flesta fall. Går att sova ruset av sig där oxå.