• Christalia

hur länge hade ni "vanliga" underkläder?

hej!!
    jag går in i v.12 på onsdag, har gått upp två kg o känner att resåren på trosorna spänner runt livmodern, har dock ingen mage än men e väldigt svullen på kvällarna!

har kollat runt lite på nätet o de där gravid trosorna e säkert super sköna men så fula tycker jag ;) tänkte vänta mé o köpa såna så länge jag kan!!

hur länge använde ni vanliga underkläder i större storlek istället för mammatrosorna?
    kramizar

• Svar på tråden hur länge hade ni "vanliga" underkläder?
  • Jasmine1984

Jag använde mina vanliga trosor under hela graviditeten, mest string. Köpte bara ett par bh:ar som var lite större.

Våra dagar i bilder: robinw.bilddagboken.se/
  • rebmetpes

jag är i v33 och har både mina vanliga bh:ar + mina vanliga trosor (hipsters, mycket sköna!!)

därermot funderar ja på om ja ska köpa några stora mammatrosor till efter, ska nämnligen snittas, å har hört att de inte e så skönt å ha vanliga pga ärret på magen.

• OZgirl

I v 25 har jag fortfarande mina vanliga trosor i boxer-/hipstermodell från Lindex (tre för 120 kr tror jag). Mina taitrosor eller "vanliga" modellen har jag fått lägga undan dock, de var alls inte sköna över troskanten.

De mammatrosor jag har sett hittills har varit i microfiber och det funkar inte för mig då jag har lätt att få svampinfektioner. Bomull måste det vara!

Bh har jag fått köpa en ny, har gått upp en strl runt om och en strl i kupa. Köpte en vanlig bh och inte en amningsbh eller mammabh. Hoppas att jag inte växer mer förrän det är dags för amningsbh!

Computer says no...
  • mrsbygg

har haft samma hela tiden. inte köpt nå större heller.

alltis haft låg boxer, sååå skönt! oavsett gavid eller inte..

• iconic

är i v 33 och har mina vanliga trosor. sköna låga bomullstrosor

• MosterFia

Som så många andra, jag har mina vanliga underbyxor. Jag låter bli att dra upp dem över magen, bara.

• Glad o gravid

Jag har haft min vanliga underkläder hela tiden, dock har stringen fått ligga kvar i lådan fick köpa ny bh runt v 15 o så har jag tagit bort byglarna ur de nya för att de ska vara lite skönare o nu på slutet har jag använt amningsbh

• thereze

jag använde mina vanliga under hela min grav...

• dos almas

Vill rekommendera boxertrosor från Gina Tricot till alla! Gravid eller ej- de är så himla sköna!! Mjuka i resåren och tillräckligt låga när magen är stor.

Svar på tråden hur länge hade ni "vanliga" underkläder?