• jajjaB

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

förresten, vem pratade om proviva??? jag dricker det nu och förösker ha det hemma varje dag, det känns bra i magen, den blir lugn på ngt sätt... jag gillar blåbär, plus att det är lite stoppande med blåbär, visst är det???

• jajjaB

hej!! vilket bra intiativ Tessi, att starta tråden! hoppas det går att hålla "obehöriga" borta vet ngn om det går att lösa?
    det ska bli kul att planera fram ngt!

jag har jobbat idag och det gick bra försökte dock sova bort min migrän, men vaknade med den hängandes som en tung filt över huvet och axlarna, ajaj, så det var bara att ta tabl. och då oroar man sig ju för hur magen ska reagera, men det gick bra lite bubbligt, men hey, det är man ju van vid!

Nio, gumman, jag trodde du redan var sjukskriven!! se till att få den där läkartiden lite tidigare nu jag är oxå trött och funderar på om det kan vara att man är vitamin-bristig, eller annat. Jag fick en bra länk av grådis, jag kan lägga in den i din Gb, om hon nu inte redan har gjort det... "länk-tjejen" som jag kallar henne

Nalla, ang vikten så är jag 163 lång och väger just nu 60 kg. Jag trivs inte med det, men kortison och andra saker som slinker ner har gjort sitt på sistone... jag vägde ca 56 innan och det kändes okej, nu är det inte många kilo över det men jag kommer knappt i min kläder, vilken skillnad! så fort kortisonet är ur kroppen så hoppas jag få kraften tillbaka och röra mig mer
    du rider väl? ja på hästarna alltså det är bra motion.

Gmt, tänker på er alla! Hoppas det går bra för Lukas.

Får se om jag stannar inne här en stund, eller om jag smiter, är som sagt rätt trött... *jäsp*

Kramar

• jajjaB

Fru U, din stackare! Jag vet hur den känslan är... man vill inte vara beroende av ngn, man vill klara det själv, vara stark... men det kan man inte alltid vara, inte om man är sjuk. Hoppas du piggar på dig snart!! Kramar

• jajjaB

Nio, länken är på plats, det var en bra länk med nyttig info. jag tycker att jag känner igen mig själv i några av symptomen...

Fru U, ja det är tydligen svårt att få färdtjänst! även om man knappt kan gå... vem är det annars till för undrar man ju...

Lällas, lycka till imorgon! *styrkekram*

• jajjaB

hej goa människor!
    jag sållar mig till de beroendes skara

Lällas, jag äter en medicin som heter anervan novum, för migränen. har haft migrän ca 5 år. den har bara blivit värre, så vanlig receptfri medicin fungerar inte på mig längre...
    hoppas du slipper eländet!

Det här var en snabbtitt nu på morgonkvisten! hoppas ni får en bra dag! ses ikväll

Kram jajja

• jajjaB

stringhylla?
    låter som en blandning mellan string(-trosa) och (bröst-)hylla
    oj sorry för min dåliga humor...

hur mår ni???
    jag mår okej. jobbar, men har problem med tarmen... det blöder fortfarande och är slemmigt och dant... varför blir jag inte bra!?? även att jag bara behöver akutspringa på toan 2-3 ggr per dag nu, så är det ju jobbigt! jag hämtade ut nya suppar idag... kör på med dem tills det blir bra. äter ju fortfarande tabl. försökte få tag på läkaren idag, men icke sa nicke, han var inte där på tlfn-tiden, typiskt... samma visa varje gång jag försöker få tag i honom! och inte har han skickat sjukintyget som han lovade för precis en vecka sedan... *suck* sorry! men jag bara måste få gnälla lite... annars är han en bra läkare, han är stressad som de flesta, men ändå så är han närvarande och intresserad

Vart håller ni hus ikväll???? alla medberoende???

• jajjaB

Hej!
    är inne en snabbis
    mår så där... jobbar, men idag fick jag säga nej till vissa delar av mina arbetsuppgifter...orkar helt enkelt inte! jag har ett jobb där man både är inne på kontoret och ute på fältet. vilket försvårar det när man är dålig... samt att det är turbulens på mitt jobb just nu, det ska till en omorganisation, och jag hamnar mitt i den!! mår piss just nu pga det... vet inte ens om jag kommer att bli kvar i företaget samt att jag har varit med om diskriminering idag pga min sjukdom... är så lessen och arg över det! orkar inte dra det här och nu, men tar upp det sen när jag har mer ork och lust... vill gärna "lufta" det med er

68an, jag har nästan alltid en släng migrän under mensen, oftast när den ska komma samma dag eller en-två dar efter den kommit. kanske är det som du tror med järnet? man kanske kan ladda med lite järn innan varje mens???
    ang "kvicksilverregn" framför ögonen som nån nämnde, så får jag det innan migränanfallet!!

Nio, din stackare, vilken usel läkare! såna har jag träffat på massor i mina dar (låter som att jag är hundra år...inte riktigt, men nästan). skönt att du blev sjukskriven iaf... men det måste ju till en utredning på dig!! jag känner mig själv väldigt trött och orkeslös, men det har väl med skovet att göra... jag ska tala med min läkare imorgon, har ju inte fått tag på honom och inte han i mig! hoppas han vill köra lite blodprover på mig.
    Skriv ut det som står i länken om B12-bristen och ta med till läkaren! det är mitt tips till dig kram

Nalla, vilken lättnad att hostan inte är allergi... men vad är det då? Hoppas du känner dig bättre

Lällas, vad trist att du skulle få neg besked om tarmen... hoppas nu att det blir bättre så att du kan göra din op i höst som önskat. håller tummarna för dig!!

Kramar till ALLA

• jajjaB

Förresten, ngn som känner till ett pulver som heter typ
    Isosourse? hörde talas om det idag. Kan det vara ngt bulkmedel av nåt slag???

• jajjaB

Välkommen Little me! Är själv relativt nydiagnostiserad... fick diagnosen i höstas, UC. Är inne i mitt andra skov nu...

Nalla, förlåt, jag missade att du hade fåt svar på din hosta, är det astma??? tack för svaret om isosourse.

Lällas, tack för stödet det är så betungande med jobbsituationen just nu, berättar som sagt mer sen!!

Kram!!

• jajjaB

hej igen!
    jag har nu smitit från jobbet lite tidigare, mår inge vidare...

68an, tack för stödet glömde jag säga

Lällas, du undrade hur mitt skov var nu och senaste "rekton" visade att ändtarmen var rejält inflammerad och sårig, och jag har nu tagit predn-suppar i 11 dar...inte mycket bättre av det tyvärr. Jag äter fortfarande tabl oxå: 10 mg. Idag var jag i kontakt med läkaren som skrev ut en ny medicin, kommer inte riktigt ihåg namnet, typ Azetasol, är det ngn som känner till den??? (OBS inte asacol) man ska helst inte vara gravid när man tar den, sa min läkare, för den innehåller arsenik!
    vill ha ta död på mig eller???
    den ska man inte ta så lång period heller, men vi ska testa den istället för predn-supparna. Åhhh, är så trött på att vara dålig!!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7