V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Tack för all peppning. Idag känns det lite bättre, har fått sova gott och mensvärken har släppt och imorgon kommer älsklingen hem
Ni vet när man är bortbjuden och så och man träffar nya människor så kommer vad man arbetar med alltid upp, ni som är pensionärer eller sjukskrivna hur hanterar ni det? Jag brukar försöka låta det stanna vid att jag går hemma så får de tolka det som de vill, men ibland så frågar de vidare och säger jag då att jag är sjukpensionär så får jag oftast en utav två reaktioner:
1) Oj då! Och så ser man hur de börjar fundera över sannolikheten att jag ska trilla av pinnen där och då (det är den reaktionen jag brukar få om jag säger att jag har en inflammatorisk tarmsjukdom)
2) Oj då! Hur är det? Men kan du inte arbeta lite då? (den reaktion jag brukar få om jag tar den 'lätta' vägen och säger att jag har typ reumatisk värk - vilket jag också har)
Båda reaktionerna är lika irriterande. Jag är inte döende och nej, fastän jag ser ut som hälsan själv så kan jag inte arbeta.
Så hur gör ni? Säger ni sanningen eller halvljuger ni som jag?