• Ell

Nutrilett

Hej hej! Här vill jag gärna vara med! Jag har kört nutrilett sen förra måndagen (2/4) men fuskade ganska rejält förra veckan, dock gick jag ner 1 kg i alla fall. Nu kör jag stenhårt på ren kur denna vecka, vi åker till Spanien på söndag så jag har en rejäl morot på nära håll.... hoppas på att gå ner 3 kg denna vecka. Skriver in min på listan:

Nericia
    Min längd: 1,58
    Min start vikt: 85kg
    Mitt delmål: 70kg
    Slutmål: 65 kg
    Vikt just nu: 78kg

lilla fia
    Min längd: 1,63
    Min start vikt: +14kg
    5/4 -1,2kilo
    1 delmål: -4kg
    2 delmån: -6kg
    Slutmål: -14kg
    Vikt just nu: +12,8kg

Madelene79

Min start vikt: +20kg Start 9/4
    1 delmål: -5kg
    2 delmål: -10kg
    3 delmål: -15kg
    Slutmål: -20kg
    Vikt just nu: +- 0

Ell
    Min längd: 1,68
    Min start vikt: 77 kg
    Mitt delmål: 70 kg
    Vikt just nu: 76kg
    ¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Just ja, har lite frågor till er:

* Hur mår ni som kör ren kur? Jag mår superbra och är inte alls sugen nu när jag kör ren kur, förra veckan när jag blandade lite var jag sugen hela tiden. Dock är jag jättefrusen men mår bra och känner mig stark.

* Hur länge kommer ni köra ren kur och hur kommer ni lägga upp det hela sen? På paketet står det ju max 2 veckor men vad händer om man kör längre sålänge man mår bra?

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Nercia: Kul att vi har samma mål! Ser att vi väger ungefär lika mycket nu också! Hur länge har du kört att du bara äter ett mål mat? Finns nån rekommendation på hur länge man kan köra så?

Min plan för att nå 65 är följande:

* Köra ren kur denna vecka
    * Nästa vecka semester så då får jag unna  mig vad jag vill men i måttliga mängder....
    * Veckan efter ren kur igen
    * Följande tid: 3 påsar + frukost och middag eller frukost och lunch. Maten kommer vara vanlig mat men enligt tallriksmodellen. Under dessa veckor får jag unna mig 3 " goda" saker per vecka, ex ett glas vin, en chokladkaka och en kanelbulle. Om jag inte får nåt gott kommer jag aldrig stå ut...

Det svåra kommer ju bli när man hamnar i svackor och är sugen på ALLT!!! Vi får peppa varann när det händer....

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Jippie!!!! Vägde mig igen idag och har gått ner 2 kg på 3 dagar!!!! Ny lista:

delfinen80
    Min längd: 1,67
    Min start vikt: 89kg (start 25/3-07)
    1 delmål: 80kg
    2 delmål: 75kg
    3 delmål: 70kg
    Slutmål: 65kg
    Vikt just nu: 86 (-3kilo)

Nericia
    Min längd: 1,58
    Min start vikt: 85kg
    Mitt delmål: 70kg
    Vikt just nu: 78kg

lilla fia
    Min start vikt: +14kg
    5/4 -1,2kilo
    1 delmål: -4kg
    2 delmån: -6kg
    Slutmål: -14kg
    Vikt just nu: +12,8kg

Madelene79

Min start vikt: +20kg Start 9/4
    1 delmål: -5kg
    2 delmål: -10kg
    3 delmål: -15kg
    Slutmål: -20kg
    Vikt just nu: +- 0

Ell
    Min längd: 1,68
    Min start vikt: 77 kg
    Mitt delmål: 70 kg
    Vikt just nu: 74kg
    ¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Jag kör på Nutrilett Choklad, eller Nutrilett Sågspån är väl vad det borde stå.... Jag gör den på ISKALLT vatten, håller för näsan och tar varannan klunk vatten så är det över på nån minut. Man vänjer sig i alla fall, i början höll jag på att kräkas varje gång och trodde aldrig att det skulle gå. Vet inte hur de andra smakerna är, vill inte köpa i onödan ifall de är superäckliga då de kostar ju ändå en hel del.

Nericia: Håller tummarna för att det ska gå bra med ivf!!!

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Åh vad jag är sugen på godis nu!!!! Vet att det finns godis nere i skafferiet som min man köpt till sig, bilar och geishachoklad.... MUMS!!!! Måste tänka på annat tills det går över.... *suck*

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Sitter och sörplar vatten för fullt.... tog dagens sista nutrilett för ca en timme sen och är inte hungrig men sugen på sötsaker!!! Idag var det en jobbig dag, tredje dagen på den rena kuren. De första två dagarna gick skitlätt men idag fick jag kämpa för att stå emot. Hoppas det blir bättre imorgon....

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Ska surfa runt lite nu så jag får tänka på annat och sen kl 21 är det Greys Anatomy, det som nästan är tråkigast med Nutrilett är småätandet framför TV:n som man inte får göra.... men men.... nu JÄKLAR ska jag inte ge efter som så många gånger tidigare!!!!

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell

Madelene: Jag körde Nutrilett ren kur i två veckor i början av december och gick ner 7 kg. Efter kuren då åt jag onyttigt som sjutton ett tag innan jag skärpte till mig och började äta mer normalt men ändå godis flera gånger i veckan. Motionerade inget speciellt, typ gick ut och gick med vagnen var det enda. Vågade inte väga mig förrän jag fick tillbaka inspirationen och motivationen igen nu för nån vecka sen och jag hade då gått upp 2 kg på tre månaders onyttigheter så jag blev verkligen positivt överraskad! Nu kör jag igång igen, har hittills tappat 3 kg på 1.5 vecka! Målet är 10 till.....

¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
  • Ell
    Madelene79: Tack, vi får peppa varann när man hamnar i svackor! Då i december vägde jag 82 kg . Gick ner till 75 kg men sen upp 2 till 77 nu när jag körde igång igen. Mitt mål är 65. Jag är ju bara 168 cm lång så jag bör nog ligga max där. Jag motionerade inget speciellt då heller, man ska ju inte göra för mycket när man kör ren kur då kroppen inte  pallar det. Igår tog jag en rask promenad med vagnen i ca 40 minuter och efteråt var jag helt svag och yr så jag ska ta det lite lugnare. Jag väger mig var 3:e dag för att inte tappa motivationen.

Drömmare3: Man kan kombinera med vad som helst men då är det ingen ren kur. Men en tomat är ju såklart bättra att kombinera med än en chokladkaka....

Lilla Fia: Bra! Vad du är duktig!!!!
    ¨¨¨¨Wille-bullen¨¨¨¨
Svar på tråden Nutrilett