• sarazza

Barn/badolja som ej torkar ut huden?

Läste en tråd här på FL för ett tag sedan om barnolja som innehåller något ämne som i längden kan torka ut huden, (tror det var mineral olja). Jag tänkte inte mer på det men nu börjar min dotter (3 månader) bli väldigt torr i huden och vi använder Barnängens barnolja vid bad.
    Vilken olja ska man välja????

• Svar på tråden Barn/badolja som ej torkar ut huden?
  • JoiPoi

Blå myran:Vad ska man smörja in med då? Min dotters hud är väldigt torr!?

• sarazza

Gud va dum jag är ; klart man kan prova med oliv/rapsolja!! Det verkar vara många som använder weledas var köper man den?

• Tina83

finns många idag som inte innehåller mineralolja. jag köpte en på apoteket nyligen, en från aco, med en gul anka på. verkar bra

sen har jag beställt förut från www.bodystore.se. där finns det massa oljor! typ kallpressad jojobaolja mm. kanonbra för både vuxna o barn. jag brukar ha jojobaolja i håret o på händerna!

• skoggie

jag köper alla produkter för huden på apoteket till min son.. allt funkar jättebra. ACO har en serie för huden och håret. s
    Shampo och tvål (använt tvål 2 ggr-sonen är 5 månader) som går att äta och olja som går att äta om nu skulle vilja detta;). den med en anka på. Har funkat bra från dag 1.

• Blå Flygare

JoiPoi: Någon lotion/kräm. Jag testade weledas msturizing creme (stavning?), men min dotter reagerade mot den, troligen ullfettet i den. Men det finns ju de utan ullfett (lanolin) i också. Får kanske titta på apoteket, trodde de bara sålde med mineraloljor i. Bara att plugga in alla namnen på mineralolja först.

• camber

Hej! Jag har prövat dermanords olja och jag tycker faktiskt INTE att den alls är bra! Däremot är kropps/hår-tvålen bra!

• lurv

Vi använder ACOs dusch och badolja från apoteket, har blivit rekommenderade den av sönernas allergiläkare.

• TisseTiger

Jag kör uteslutande med Apotekets Bad och Duscholja, fantastiskt bra. Står inte bland babyprodukterna utan i hygiensortimentet.

• TisseTiger

Skonsam Bad och Duscholja heter den väl egentligen.

• Blå Flygare

camber: Vad är det med den du inte tycker om?

Svar på tråden Barn/badolja som ej torkar ut huden?