• Matillin

Trivs ni med att bo i radhus?

Ja trivs ni med att bo i radhus?

Och hur är det att bo i radhus, är grannarna för tätt inpå kan man aldrig sitta och prata ifred på tometen,? eller är det mysigt att ha grannarna så nära.
    Vill mest höra lite olika åsikter från er som bor i radhus för och nackdelar.
    Vi bor nu i en gammal villa med alldeles för stor tomt för oss.
    Vi funderar på att köpa nyproducerat radhus i bättre område ist.
    Min största fundering är egentligen hur det kommer bli att bo så tätt inpå grannarna??

Våran prinsessa är här
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trivs ni med att bo i radhus?
  • hönapöna2

Jag tycker det är helt ok. (har hörna)
    "Jag tänker att det måste vara "jobbigt" på sommaren tex när man sitter ute och grillar, att grannen hör varenda mening som sägs, upplever man det så? "
    Först tyckte jag det va lite jobbigt men man vänjer sig. nu tycker jag bara det är kul. om man ser dom så säjer man hej bara

• Länk

Vi bor i radhus å trivs kanon!
    Vist bor man nära varran men de e inget störande utan snarare tvärt om Glad

• Pernilla3

Vi trivs superbra. Hör inget av de andra grannarna och de brevid är så himla trevliga men inte påträngande. Har aldrig varit så nöjd som nu känns som jag kan bo här hur länge som helst.

• C r e d o

Vi bor i radhus väldigt nära inpå grannar och trivs så otroligt bra! Barn att leka med precis utanför dörren, alltid nån att vara med. Finns ingen bättre plats att bo på med barn tycker jag.

• trolltyg

Vi tyckte det var jättejobbigt i somras när vi grillade ute och grannarna hörde precis ALLT vi sade och gjorde när vi hade folk över osv och tvärt om. Ena grannen höll på med nån motorsåg till 2200 på kvällarna, det lät som det var direkt under våra sovrumsfönster vilket itne var så ppulärt när vår 6 mån bebis skulle sova. Vi har rätt gamla grannar så det kan hända att det gör sitt till

• moalilla

jag svarade JAmen bor ej i radhus nu men gjorde juuh det när jag var liten o jag tyckte det var mysigt.. hade inte haft något emot att göra det igen :)

• Ethi

Vi sålde vår renoveringskrävande villa till förmån för ett kedjehus... Dumt beslut. Vi trivs INTE här, trots att vi har hörntomt mot grönområde och det som sagt är kedjehus där bara förråden sitter ihop. Grannarna är alldeles för tätt inpå och det är folk och hus överallt. Jag saknar verkligen vår villa med vår rymliga tomt där man kunde gå ut och bara vara utan att hela tiden känna sig iaktagen... Och andra sidan trivs alla grannar jag frågat alldeles ypperligt, så det beror väl på vilken slags person man är helt enkelt.

• Terre79

Vi bor i ett radhus som är ganska stort och trivs kanonbra.
     Det är 270 kvm och går i vinkel. Vi störs inte av grannarna med tanke på att till ena grannen är garaget emellan och mot dom andra är det sovrummen. Vi har i och för sig lugna grannar.

• Eldflamman

fia sthlm - "Jag tänker att det måste vara "jobbigt" på sommaren tex när man sitter ute och grillar, att grannen hör varenda mening som sägs, upplever man det så? "

DET är det enda negativa jag har att säga om "vårt" radhus. Vi har små gräsplätter med altaner precis intill varandra, det enda som skiljer dom åt är ett träplank.
    Annars trivs vi jättebra! Man hör när grannarna går i sin trappa, men det är också det enda, så det är inte särskilt lyhört. Men så är det också ett äldre par som bor där... man vet ju inte vad dom tycker om oss

//Ulrika

• Jemma81

Det är väl både för och nackdelar med det. För vår del är det mest nackdelar, eftersom vi egentligen inte vill bo såhär.
    Grannarna är alldeles för tätt inpå. De snokar runt och lägger näsan i blöt dygnet runt tycker jag. Fast det kanske bara är vi som bor i bostadsområdet from hell... *s*
    Fördelarna är att man inte känner sig ensam någonsin.
    Känner jag mig ensam går jag ut på trappen och nog i tusan står Agda 95 i fönstret mittemot och blänger på mig. Eller så tar alla grannarnas ungar en upptäktsfärd över vår gräsmatta och i bästa fall står de och kikar på tv med oss genom nån av våra fönter...
    Låter detta pessimistiskt? *s*
    Gillar inte att bo såhär... =)

Svar på tråden Trivs ni med att bo i radhus?