• Matillin

Trivs ni med att bo i radhus?

Ja trivs ni med att bo i radhus?

Och hur är det att bo i radhus, är grannarna för tätt inpå kan man aldrig sitta och prata ifred på tometen,? eller är det mysigt att ha grannarna så nära.
    Vill mest höra lite olika åsikter från er som bor i radhus för och nackdelar.
    Vi bor nu i en gammal villa med alldeles för stor tomt för oss.
    Vi funderar på att köpa nyproducerat radhus i bättre område ist.
    Min största fundering är egentligen hur det kommer bli att bo så tätt inpå grannarna??

Våran prinsessa är här
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Trivs ni med att bo i radhus?
  • marina81

Det är väl ok, bor på gaveln, men min sura tant till granne tycker inte om oss utan ska alltid lägga näsan i blöt för det ena o andra. Har absolut inge problem med att ha folk nära inpå, men gillar inte grannar som kollar allt man gör. Hon klagar på allt från vindspel, till bilar parkerade utanför huset i 15 minuter, till grillfester med vänner..

• Matillin

kul att så många svarat.
    Tror (läs hoppas) vi kommer slippa gamla agda 95 år
    Det är ju nybyggda radhus vi isf flyttar till och kan tänka mig att det mest är barnfamiljer som kommer flytta dit?
    Och man hoppas ju som sagt när det är nya hus, att dom ser till att ljudisolera VÄL

Våran prinsessa är här
  • Matillin

puffar lite...

Våran prinsessa är här
  • annca

Vi bodde i nästan radhus förut (4 lägenheter i samma hus, alla egen entre på nedervåningen och egen trädgårdsplätt)
    Gillade lägenheten, för att vara lägenhet vill säga, ok grannar också, men det var ju så nära inpå. Man kände aldrig att man hade något riktigt privatliv. Alltid rädd för att störa. Ingen chans at få sitta ostört ute.
    Nej, aldrig mer radhus! (Aldrig mer lägenhet öht heller om jag får råda!)
    Det sämsta av alla världar - inget privatliv, man kan inte göra så mycket med huset för det är ändå bara bostadsrätt (ofta) och man har ändå eget ansvar för att få dit reaparatörer och för att fixa med den trädgårdsplätt man har...

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • Coco33

Måste svara sådär, barnen stortrivs med kompisar såååå nära. Men jag trivs verkligen bara sådär, vill ju ha det större och radhus går ju inte att bygga till!

• morgontrötta Hilda

Vi bodde i radhus innan vi köpte vårt fristående hus..
    Bodde i en länga med 5 hus, vårt var på gaveln.
    Ja visst trivdes jag, men allt beror ju på grannarna. Den vi hade vägg i vägg var kanske inte den bäste granne man vill ha..
    Han rökte inne och av någon anledning luktade det cigarett rök även inne hos oss.. Det var även väldigt lyhört, vi hörde väldigt mycket från dem, bla. från sovrummet, men även tv:n och musik.. Sen så hade de minst 5 katter som hade pippi på att smyga sig in till oss via altandörren...
    Radhus är helt ok, om man har bra grannar

• fritzie76

Jag håller med om att radhus är bra om man har bra grannar. Vi har ganska jobbig granne intill. Han ska hela tiden lägga sig i vad vi gör och är den mest humorbefriade människa jag vet. Förra sommaren var ganska jobbig när jag kände att jag inte ville vara ut när han var det.

Jag vet inte vad vi ska göra i sommar för att få lite privatliv på uteplatsen. Ska försöka göra något som skärmar av vår altan så vi kan sitta där utan att bli störda.

• Matillin

puff

Våran prinsessa är här
  • AmandaPitkänen

ja vi trivs att bo i radhus och NEJ vi har inga grannar tätt inpå. Svårt att förklara men vårat radhus är fomat som ett stort L. Dvs att alla hu står såhär: LLLLLLL

Så på 2 sidor är det vårat hus, på en sida är det väggen mot grannens hus (inga fönster eller nåt bara en vägg) och ut mot "gatan" där luckan är har vi ett staket som är ganska så högt så ingen ser in till oss eller in på vår tomt.

Kanske ser konstigt ut men jag vet inte hur jag ska förklara

• morgontrötta Hilda

Amanda: Ok, det lät ju inte helt fel.. Bara nyfiken om det är två plans hus?

• Minis 75

Vi bor också på gaveln, hade det INTE varit gavel så hade jag nog inte flyttat hit...

• Matillin

puffar..

Våran prinsessa är här
Svar på tråden Trivs ni med att bo i radhus?