• gersime

Laserblå eller Saffran?

Tänkte höra här vad ni andra tycker!

Jag och sambon ska nu sälja våran saab 9-5 Aero -02, då sambon vill ha volvo igen...
    Vi har bestämt oss för V70R men kan inte komma överens om vi vill ha saffran eller laserblå... Saffran är ju tyvärr väldigt vanligt och den laseblå är lite tråkig då den ät lite "slöare" än de andra R...

Så vad hade ni valt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-27 07:47:00:
    Lagt in bilder på dem i mitt galleri som ni jätte gärna får titta på!
    Under rubriken Bilar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Laserblå eller Saffran?
  • Dinturiel

Röstade på den lazerblå. Tycker den färgen är så snygg. Har aldrig gillat saffran.

• mamma me tre

ingen!!! varför köpa en gammal volvo??

• mamma me tre

jag menar ni har ju en fin saab.....

• jerseyko

Kom på en till sak, det finns 2 lazerblåa färger, om den andra är lazerblå eller om det heter något annat vet jag inte, men ställ en V70R bredvid en S60 så ser man skillnad, S60in är mycket mörkare.

mamma me tre Han kanske vill ha just den bilen? För en 1-2 år äldre Volvo är 10000ggr bättre än hans Saab? Han kanske vill ha 4 hjulsdrift?

Man kan göra riktiga kap, min bil är 10 år gammal, 1 ägare, 13.000 mil Skrattande 

• gersime

Han har haft volvo hela livet och köpte saaben på inpuls då vi sålt s70n, saaben är jätte fin och går extremt bra, men han saknar volvo väldigt mycket...
    Och som jerseyko säger så är det 4-hjulsdrift han vill ha... Och då vi inte vill ta ett lån så hamnar prisklassen runt 120 000

Skrattande

• gersime

Glömde säga att varför just R;en är för att den har den utrustning vi kräver, Taklucka, helskinn, metallic lack och automat

Ock combi måste vi ju tyvärr ha då hunden börjar bli lite väl storFlört

• Mikka82

Laserblå tycker jag är skitsnygg och mer sportig färg än den saffran! go for it

• Freiya

den blå-helt klart! tycker att saffran-färgen e ohyggligt ful!

• jerseyko
    gersime skrev 2007-03-30 10:13:57 följande:
    Glömde säga att varför just R;en är för att den har den utrustning vi kräver, Taklucka, helskinn, metallic lack och automatOck combi måste vi ju tyvärr ha då hunden börjar bli lite väl stor
    Klokt val Skrattande Hade vi haft pengarna hade vi också köpt oss en V70R AWD. Har du provkört? Otroooligt rolig svensson racer. Leta efter en med dubbla utblås, så otroligt mycket härligare "murr" i dem.

Sen kan man packa otroligt mycket! När jag fyllde 20 fick jag ett stort gammalt matsalsbort med 6 stolar.

Mina syskon var med så det fanns inte en möjlighet att fälla sätena, så bordet + bordsbenen på taket, 6 stolar, kläder + sängkläder till 4 pers och 2 matkassar lyckades mina föräldrar få in i skuffen Förvånad

Trodde aldrig det skulle ta slut med saker när de väl började lasta ur.
  • gersime

Jo jag har provkört dem, och gud vad underbara de är, känns som de sitter fast i ett spår i vägen, och det bara är att gasa, för den följer ändå vägens kurvorFlört

Ja bagaget är ju underbart stort, var lite orolig för att få plats med hunden + förhoppningsvis snart barnvagn, men herregud det fanns gott om platsSkrattande Och fick du plats med matbord och allt så ska det nog gå perfektSkrattande

Verkar vakren bli laserblå eller saffran nu, hittade min dröm, en midnattsblå, som även sambon föll för... Tän när solen skiner på den och den skimmrar till i blått

Svar på tråden Laserblå eller Saffran?