Bråk om pengar...
Jag tycker att min man skämmer bort min styvdotter alldeles för mycket. Hon är jätteslapp, har skolkat i skolan, struntat i läxor och bara glidit omkring. Man kan inte ställa några krav på henne för då blir det ett jäkla liv.
Hon fick åka på skolresa fastän hon inte gjort sig förtjänt av det, hon hade ett antal läxor som hon skulle göra innan resan som var en förutsättning men dom struntade hon i. Hon vägrar bo hos oss utan vill bo hos sin mamma som inte har några regler alls. Hennes mamma får alla bidrag, ändå köper hon inte någonting till sin dotter. Nu vill min man köpa kläder till henne och detta tycker jag är helt vansinnigt då jag tycker att man skall förtjäna detta. Vad tycker ni? Det är ju inte så att hon inte har några kläder...
Jag tycker att hon gjort ett val (låter hårt kanske) att bo hos sin mamma som är så bra, varför skall då vi "belöna" henne med att köpa kläder? Hon vill inte ens komma och hälsa på hos oss...
Det kanske är svårt för mig att sätta in i situationen då jag inte är biologisk förälder?