• Mug

Pappaledig i Göteborg från 26 mars 2007

Hej,

finns det någon som är pappaledig i Göteborg som vill ta en promenad, fika eller kanske en lunch-falafel i parken? Jag bor i Lundby men åker gärna till centrum.

Jag har en son (Elliot) som snart är 11 månader.

Jobbar som programmerare. Lyssnar gärna på musik (radiohead, franz ferdinand, strokes, fugazi, mogwai, my morning jacket osv), tittar på fotboll (liverpool) och hockey (HV71), spelar xbox etc

Vi kanske kan samla ihop några stycken

Hörs

• Svar på tråden Pappaledig i Göteborg från 26 mars 2007
  • sco

Låter kalas. Började min pappa-"ledighet" i dag.
    Jag är 32 och jobbar som produktchef på ett IT-företag i GBG. Dottern är 10mån och vi bor en bra bit från stan, men reser in ett par dagar i veckan.

//S

• Barbarella

Hej,
    Börjar iofs min pappaledighet först den 30/4 men ses gärna efter det. Bor i Järnbrott och har en Simon som fyller ett i slutet av april.
    Jobbar som projektledare/verksamhetsutvecklare och tittat gärna på grönsvart fotboll.

• classemannen

Jag skall inte vara pappaledig förrän i augusti-september då vi väntar för fullt. BF är 9/4 så det kan smälla till när som helst nu.
    Bor 3 mil norr om Gbg och hakar gärna på framåt sommaren.

Barbarella> Tittar också gärna på grönsvart fotboll, eller uteslutande om man skall vara ärlig =)

• Papito

Ska vara pappaledig fr.o.m juli och kan tänka mig att hänga på. Tror det blir riktigt skoj men också lite långtråkigt periodvis. Vore kul att hitta på saker med andra pappor.

En liten fråga dock....är det verkligen inte en grammatisk och praktisk omöjlighet att använda grönsvart i samma mening som fotboll? =)

• classemannen

Papito> Vore absolut kul att hitta på något framöver. Men när det gäller grammatiska och praktiska omöjligheter är du ute på hal is =)
    Trelleborg-IFK 1-1 i den 69:e minuten just nu, muhahahaha!!

• Papito

Okej, medger att det är IFK som gäller för min del och det var ingen lysande start...men å andra sidan tror jag inte att vi kommer att kriga om guldet i år heller. Vi har inte ett spännande lag, det är tyvärr så jag ser det.

Förväntar mig inte lag eller framgångar á la 80-90-tal men vi kan ju iaf vara med på riktigt var tredje år eller så.

• Dexter Van Der Killen

Usch vad mycket fotboll det var här.

Jag är pappaledig sedan januari till september, tycker bättre om musiken.

(Sedan har ju vår Tuva redan träffat Elliot några gånger).

• Barbarella

Fotboll och musik står väl knappast i något motsatsförhållande till varandra, eller? Förutom att New Order sålde sig hårt när dom gjorde World in motion då :)

Bara 12 arbetsdagar kvar! Härligt. Räknar dagarna och försöker städa upp så mycket det går.

Hur mycket har ni släppt jobbet under PL?

• Dexter Van Der Killen

Det är nog bara jag som inte gillar sport, därav min kommentar.

Jag har släppt jobbet helt, eller läser en C#-bok när jag får tid, men annars är det inge jobb här alls.

Ska gå ner i tid när jag väl får börja jobba igen.

Svar på tråden Pappaledig i Göteborg från 26 mars 2007