kladdkaka
Någon som har ett gott recept på kladdkaka?
Någon som har ett gott recept på kladdkaka?
virrr: blev kladdkakan go som du gjorde idag?
jag ska göra en imon tror jag
På den avsvalnade kakan kan man hälla följande smet, då blir den ännu syndigare
Smält 50 gr smör, häll i 1 dl grädde - koka upp. Tillsätt 200 gr hackad mörk cholkad som smälter under omrörning. Inte på plattan. Häll på kakan, låt stelna. Mums
Tina Elisabeth eller någon annan!
Håller på för fullt att baka nu, men ska det verkligen vara 1 TESKED salt??
Puffar upp eftersom jag ska baka 3 kladdkakor enligt det receptet idag. Tog bara lite, lite salt i den jag bakade igår.
Vet inte med säkerhet om 1 tsk kan stämma, men det är säkert inte omöjligt då det i det receptet är dubbelt så mycket socker som i det jag brukar använda... Hur mycket hade du i igår då? Hur smakade det?
Truffles
Smakade aldrig den eftersom jag inte äter sådant, barnen åt däremot av den och de gillade den
. Vet inte hur mycket jag hade i...kanske 2 kryddmått.
Nån som gjort kladdkakan med bakpulver?
Jag ska prova det receptet nu tänkte jag. Provade det första i grytan, blev gott!!
Provar alla recept här!!
Om man inte vill baka egen rekommenderar jag Frödinges kladdkaka.
Den är så gott så jag gör ljud varje gåpng jag äter den. Skulle kunna göra en tv-reklam för den utan att bluffa
Tycker själv att köpta bakverk brukar vara äckligare än hembakta, men denna är ett STORT undantag! Till och med godare än många hembakta.
Ja, Frödinge kladdkaka är jättegod. Även daimtårta och kolatårtan är god. Ingen som har recept på daim eller dumletårta?
Okej, sökte på kladdkaka och fann denna tråd
Nu har jag avnjutit en bit av TinaElisabeths kaka och den var kanon!
Du ville ju att någon skulle baka den och nu har jag gjort det, med 1 tsk salt
och bakpulver!
Den var inte lika sliskig som den kan vara och det passar mej precis, då blir man inte lika illamående
Perfekt! Detta recept får stanna
Men man kan ta en aning mindre salt om man vill ha en sliskig kaka ![]()
3 dl socker
4 msk kakao
100 g smält smör
2 tsk vanillinsocker
1,5 dl mjöl
2 ägg
vispa allt med en gaffel och grädda i ugn på 175 grader i 20-30 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den.
/ Linda