• Snufserufs

Gå ner 10 kilo på 2 månader - möjligt eller omöjligt?

Hej!
    I slutet av maj ska vi bort och då hade jag gärna vägt 10 kilo mindre.
    Hade givetvis varit smartare om jag hade börjat i januari eller så men karaktären är inte så stark!
    Om jag tränar och drar in på godiset (vilket jag äter MYCKET av!) - är det då möjligt att gå ner 10 kilo på två månader?

• Svar på tråden Gå ner 10 kilo på 2 månader - möjligt eller omöjligt?
  • Annican001

Jajjamen, men då lär det blir stenhård diet och råmycket träning. Grejjen är att om man går ner för snabbt är risken väldigtstor att man går upp alltihop när man börjar leva nomalt igen...

• imsan

Jag hoppas det, har själv tio kg att trolla bort innan sommaren...

• Tinkerbellan

ska du bara ner kilona under en kortare tid så drick herbalife.. men vill du hålla vikten så finns dt tyvärr inga preparat som gör att du rasar på nolltid.. det e mat o motion o tyvärr får det ta sin tid

• nelie

möjligt, men inte särskilt bra... och risken är grymt stor att man går upp dom snabbt igen.

• Tisseltott

Min låtsasbror började med att skära ner på kolhydraterna i kosten och slutade med godis, läsk och allt sånt. Nu har det gått en månad och han är redan 7 kilo lättare! Så om du kör hårt och tränar så är det nog möjligt!

• Snufserufs

Tisseltott
    Hade han mycket övervikt?

• Jenny26

Inte helt omöjligt tror jag, beror nog på hur "stor" man är från början. Det viktiga är att äta undertiden, fast nyttig mat. Lycka till =)

• Tinkerbellan

själv e jag en viktväktare.. det rekomenderas

• Nillalalala

Hej!

Ja, men då måste du lägga om och hålla fast vid det. Spring innan frukost, inget godis, inget fett, grönsaker i massor. Långa promenader, konditionsträning.

Vattenmelon är super, mättande och nästan bara vatten, detsamma gäller gurka :)

Ät inget efter kl 18, när du blir sugen på att äta något fett/sött gå ut och gå istället.

Sov ordentligt, alltså läggdags kl 22 eller tidigare, uppgång kl 06.

Ja, det finns massor av saker som gör så att du går ner 10 kg på två månader. Men börja nu, på en gång. Drick massor av vatten också.

• Tisseltott

Ja, det hade han iofs. Men då har han ändå inte tränat hårt.
    Men om du äter små, nyttiga mål var 3/4:e timma och promenerar minst en timma om dagen så kan det nog gå.
    Och man behöver inte alls gå upp allt igen! Det gäller ju bara att hålla på sin nya livsstil. När man väl gått ner krävs ju inte den där extremhårda hållningen längre.

Svar på tråden Gå ner 10 kilo på 2 månader - möjligt eller omöjligt?