• Anonym (livrädd!)

    HIV posetiv!

    Fick för 3 veckor sedan veta att jag vara HIV posetiv efter att jag har lämnat dom normala proverna till BM på in skrivningen. Är i v25.
    Så idag fick jag svar på mitt andra prov och de är oxå posetivt!!!
    Känner mig helt förstörd. Min sambo fick oxå lämna prov och hans var neg.
    Jag vet inte hur jag har fått de alls. Å jag menar de verkligen. Har bara haft sex med 2 människor i hela mitt liv och de är med min sambo plus mitt ex som jag har mitt första barn med och då var jag negativ.

    För 3 år sedan pgr av en bilolycka fick jag blod för att jag misste så mycket då.
    Kan de vara då jag fick de?

    Jag har en liten i magen och kan den nu födas med HIV??
    Mitt livrasar. Vet inte vart jag ska ta vägen.
    Finns de någon som har varit med om samma sak eller som bara kan prata med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-03 16:30:13:
    Nu har jag varit på spec mvc, de gick mycket bättre än jag hade förväntat mig. Fick tom veta att de är en liten flicka jag har i min kropp.

    Men innan jag gick ens in på sjukhuset var en pina. Jag hade sådana tankar om hur dom skulle ta i mot oss (jag och min sambo).
    Trodde att dom skulle ha stora skydds utrustningar och ansikts masker på säg. När vi sitter där i väntrummet så tycker jag att alla tittar på mig och jag vågar inte sätta mig ner för att komma för nära någon. Men när jag blir uppropad så kommer de en liten dam och säger att hon är den läkare som kommer att följa mig hela graven. Hon har bara kortärmat på säg så jag måste fråga om hon inte ens ska ha munskydd på säg.
    Då får jag bara en jätte stor kram av henne och hon säger att hon verkligen ser vad jag tänker. Hon berättade att hon har träffat massor med kvinnor som har blivit smittad med HIV och som har haft samma tankar som mig.
    Då börja jag faktiskt skratta, första gången på länge och berättar för henne om mina tankar jag hade innan vi skulle komma dit. Vi skrattade alla tre som tokiga när jag berätta om alla mina tankar om hur jag tror att alla ser på mig och min kropp.

    Och alla ni underbara där ute som stöttar mig tack för att ni läser vad jag har skrivit och svara mig. Det hjälper jätte mycket. Trodde verkligen inte att internet skulle hjälpa så här mycket, men de är tackvare er.

    I morgon kommer både min sambo och mitt ex få sina svar.
    Ber för allt jag har att dom ska vara friska.

    Ha en underbar dag och ta hand om er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-13 11:07:46:
    Allt är en enda röra. Börjar undra om de var rätt att berätta för min familj (den närmaste) för dom tror att jag är gjord av glas att jag ska dö när helst. När jag själv äntligen (tror jag) förstått att jag inte ska dö i morgon.
    Känslorna är fortfarande så blandade. Kan inte att min sambo ska ta på mig sexuellt. Jag sover inte i samma säng som han och de är ju självklart jobbigt för han. Men jag är så rädd att jag ska smitta han. Älskar han så himla mycket men jag vet inte hur länge jag ska klara av att vara så rädd att smitta han.

    Det är de "många" som undrar över hur vi ska kunna ha ett sexuellt förhållande efter de här. De är riktigt jobbigt. Jag vet inte ens hur jag ska kunna "hångla" med min älskade.
    Vi skulle gifta oss nästa sommar, men vem vill gifta säg med en stor smitta? Jag vet att de inte är rätt att tänka så men de är så jag känner.

    Hur ska min dotter ta det att hon har en mamma med HIV? Hur ska jag kunna leva med att om jag smittar min lilla tös i magen oxå?
    Jag kommer aldrig att kunna amma igen. De var så underbart med min första dotter. Så ni mammor som kan amma gör de!

    Biverkningarna är hemska. Jag är ssså trött hela tiden (mer än när man "bara" är gravid) Kan inte göra mina behov på toan för jag är så förstoppad och jag har sådana vallningar i kroppen + all den febern.

    Min dotter fyller år nästa helg och då hade vi lovat henne att hon skulle få bjuda alla tjejerna på hennes dagis på kalas. Men nu vet jag inte om jag orkar. Vill inte göra henne besviken. Hur hade ni gjort?

    spårningen har jag inte hört något om sedan i början av veckan och då hade 2 st blivit testade. Men svaren kommer först i slutet av nästa vecka.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 19:22:22:
    Ska bara skriva här att Vilja är född.

    Hon föddes 10/5 och vägde 1500g

    Kommer inte att skriva här på ett tag nu för vi är inne på neo. Men allt är jätte bra med oss alla. Vilja har redan börjat att få bromsmedecin och kommer att få de i någon vecka.

    Ska tillbak till sjukhuset nu. Men hoppas att ni alla har de jätte bra.

  • Svar på tråden HIV posetiv!
  • Anonym (carro)

    Jag menar absolut inte på något sätt att vara okänslig när jag säger att du inte är döende,
    HIV är ju inte längre en dödlig sjukdom här i Svergie!!

    DU kommer klara det här och du kommer orka gå vidare!!

  • Leaaa

    fy fan om det e så att du blivit smittad när du fick blod *kram*

  • elinvd

    Usch vad hemskt. Kan inte ens föreställa mig hur det känns för dig.
    Men du, TS, va inte för hård mot dig själv.
    *kramar om*

    Och till er som säger att det inte kan smitta via blodtransfusion... Det har hänt i Danmark så varför skulle det inte kunna hända här? Och för bara några veckor sedan va det en kvinna i sthlm som fick hepatit-smittat blod efter en olycka. Så jo, jag tror att det är pga blodet hon fick.


    Don't let other people determine your future
  • Anonym (1 av 100)

    Det är bara 1 av 100 som smittas av Hiv via samalag.

    Och ni som säger att det kan smitta via myggor och kyssar.. Det är bara nonsens!

  • Kinisen
    Svärdlilja skrev 2007-03-28 21:44:47 följande:
    Kinisen skrev:Som blodgivare testas man inte varje gång utan man testas första gången innan man får bli blodgivare. Och sen om man haft oskyddat sex, eller utsats för andra "smitt tillfällen". Så rent teoretiskt så kan d ju vara så att nån blodgivare har vart o tex tatuerat sig, haft oskyddat sex etc och sen lämnat blod. Blodet som ges vid blodgivning går direkt in en påse som sedan ges till en behövade patient.////Är det så är det ju inte klokt. Testas verkligen inte alla påsar separat med avseende på virus. Herregud man kan väl inte lita på att blodgivaren är ärlig heller. Är det så är det ju ganska stor risk att bli smittad!!!!!!
    Mmm....tyvärr....Ledsen
  • Anonym (Lisa)

    Det känns ju hemskt om det stämmer att man bara testas en gång innan man får lämna blod. Gå till botten var smittkällan kommer i från så du kan stämma sjukvården. Mitt yngsta barn får blodprodukter var 14-e dag och dem sa till mig att risktfritt är det inte men att ingen blivit smittad sen-83-. Blodet genomgår en massa kontroller och tvättas mm. Jag har följt tråden och skrivit ett inlägg tidigare fortsätt gärna och skriv så vi kan stötta dig,Kramar

  • Anonym

    Jag tror faktiskt att varje enhet blod testas!!! Blod som tas en dag kan inte ges samma dag till någon annan eftersom det ska genomgå tester först och då måste ju bara HIV ingå eller hur? Är inte hundra men ska kolla upp detta!

  • Anonym
    Anonym skrev 2007-03-29 19:02:48 följande:
    Jag tror faktiskt att varje enhet blod testas!!! Blod som tas en dag kan inte ges samma dag till någon annan eftersom det ska genomgå tester först och då måste ju bara HIV ingå eller hur? Är inte hundra men ska kolla upp detta!
    Stämmer bra det, det testas ALLTID innan det får lämnas ut.
  • HelenR

    Ditt barn behöver inte bli HIV smittad, men jag ger dej tusen styrkekramar. Lider så med dej vännen

Svar på tråden HIV posetiv!