• Mamisita

Domningar i handen

Mitt lillfinger och ringfinger domnar bort lite nu och då, detta har skett under någon månads tid. Har hela tiden tänkt att det går över men börjar inse att så verkar inte vara fallet. Letade lite fakta och hittade fakta om karpaltunnelsyndrom men det verkar inte vara det då det inte är tumme, pekfinger och ringfinger som domnar utan de övriga två fingrarna. Ska ringa till min husläkare och försöka boka tid så fort som möjligt men det skulle vara intressant att höra om någon här inne vart med om något liknande och hur det har gått för er?

• Svar på tråden Domningar i handen
  • Lilith74

Så får jag innan jag får ett migränanfall. Har du migrän?

• Mamisita

Har haft när jag var yngre men det är något år sen sedan.

• Lilith74

Hm, kanske kan det vara ett migränanfall som kommer av sig?
    Jag vet inte, fråga en läkare, tycker jag. De kanske inte heller vet, men då vet du det i alla fall.

• Mamisita

Ja ska ringa i morgon och hoppas jag får tag på läkaren. Gillar inte att gå till läkaren och har tänkt att det går över men det verkar inte göra det utan det blir bara värre.

• Esterella

Jag har karpaltunnelsyndrom och på mej så domnar långfingret och ringfingret.
    Det är vårst på natten för det domnar dom alltid bort då på bägge händerna.

• LisaS

Jag har karpaltunnelsyndrom och på mig domnar pekfinger och långfinger v hand, har även haft det i h hand och blev op i september.

• Mamisita

nu har jag äntligen bokat tid får komma nästa vecka.

Esterella: sover du med skenor på natten?

LisaS: blev det bättre efter op? är man mer benägen att få problem igen även efter op om man haft det en gång?

• LisaS

Det blev helt bra efter op. Vad jag har hört så finns det dem som hr fått tillbaka sina problem efter op. Jag har klarat mig än så länge.

• Mamisita

Så skönt att det blev bra för det är ju riktigt obehagligt när det domnar. Tyvärr (om man kan säga så) verkar det inte vara karpaltunnelsyndrom för min del eftersom det är exakt de fingrar som inte domnar.

Svar på tråden Domningar i handen