Majskrokar?
Har läst på flera ställen här på fl om dessa majskrokar som barn tydligen älskar. Men jag måste ha missat dom helt för jag har inte en aning om vad ni pratar om...
Lite hjälp, tack!
Har läst på flera ställen här på fl om dessa majskrokar som barn tydligen älskar. Men jag måste ha missat dom helt för jag har inte en aning om vad ni pratar om...
Lite hjälp, tack!
Såg häromdagen att vårat Ica Kvantum har tagit in dom.
Dom låg bland barnmaten!
Nej, det är inte samma sak!
Majskrokar innehåller enbart majs. Inget tillsatt salt, fett eller mjölk...
Således smaklösa saker som passar bra till småbarn :)
majskrokar (eller här heter det majsbågar) Består typ enbart av majs (därav den underbara papp-smaken
) Är alltså inget ostbågeliknande, förutom formen
Om jag förstått saken rätt så är de inte så vanliga i sverige, men här(åland) och i finland så säljs de nästan överallt.
ska vara nyttiga tydligen, inte friterade, inget socker eller salt! ICa har dom tydligen fast bara i vissa städer. I Göteborg tex ska dom finnas.
Jag tycker att de är rätt goda
men det är sant att de inte smakar någonting
Bra för bebisar!
Tack för alla sanbba svar, då vet jag... Synd att de inte säljs häromkring så man kunde testa.
Fråga i din affär, om flera gör det kanske de tar in dem. ICA brukar ofta ha, så om du har någon ICA i närheten kanske det är enklast där.
När har ni börjat ge det?
ha ha då fick man lära sig något nytt
instämmer med sudd, för några månader sedan så såg man dem inte så ofta nu tycker jag man ser dem mer och mer. Vet inte om det beror på att man vet om att de kan finnas eller om det är så att det är fler o fler affärer som säljer dem.
Hoppas att du hittar majskrokar för de är verkligen poppis......
försökte ge min son dom... han hatade dom...
Här kan man kolla vart de säljs ...
http://www.majskrokar.se/af.htm
Hannah: Man kan ge det när man kan ge rån. De är ju lättare att hålla i än rån, så de brukar uppskattas då när de börjar äta.
Nu när min dotter är bättre på att plocka med maten har hon börjat rata majskrokarna. Beror väl på att de smakar papp