• Rhea

Fler Indigos här?

Lite nyfiken!

• Svar på tråden Fler Indigos här?
  • Remsan

Ja, det finns fler indigos här. Vem frågar?

• BadSector

Själv är jag mer åt det rosa-beiga hållet, med en dragning åt rödbrunt på sommarhalvåret.

• BigBear

Nej, Bad Sector...jag orkar inte försöka övertyga en skeptiker som du. Det är helt meningslöst att ens försöka. Du har din ståndpunkt och den kan nog inte jag ändra på, och tänker inte ens försöka....;)

Du får tycka vad du vill för mig! Det är faktiskt okej....:0

• TroOchHopp

Bra skrivet BigBear.
    Ingen ide att enns försöka sig på att övertyga en skeptiker, och det behöver man inte heller göra. Bättre att låta var och en få tro vad dom vill.
    Den dagen kommer då alla skeptiker sitter där och tänker
    * Oooops , jag hade visst fel..*

• Rhea

Tack för alla svar! Det är jag som frågar!
    Var lite nyfiken bara, vilka som är intresserade.

Calle555 & BadSector
    - Jag har läst den tråden på flashback förut.
    Röksvamp blev väl väldigt glad, kanske rörd över att det redan fanns en text ute som beskrev hela hans liv så bra.
    Kanske till och med skönt att känna lite tillhörighet med någon.

Snabbt som tusan hoppar det fram folk som direkt hånar hans funderingar. Sedan följer en lång tråd som verkligen fyller i hur dum han och många fler är som går på något sådant.
    Det hoppar in en till som fyller i, han har nu sett att en inläggskrivare han ser upp till också skrivit, och då känns det helt okej att göra ett inlägg just här.
    En känsla av tillhörighet.

Någon av dem har pluggat på lite Newton, och är lite glad för det och vill nu visa sina kunskaper och få ut sin ilska. Även på sin blogg, och säkerligen på några ställen till. (märker ni hur jag förlöjligar nu? När man förlöjligar får man automatisk medhåll...)
    För bekräftelse givetvis, precis som Röksvamp ville ha.

Vi är alla människor, och vill man kan man gruppera hur mycket som helst.
    Ilskna besserwissrar finns det överallt, både bland skeptiker och bland "batiktanter" som BadSector uttryckte det ovan.
    Den arga skeptikern och den arga batiktanten har en sak gemensamt - båda är arga.

Är det skönt att vara arg?
    Jag tycker det är jobbigt efter ett tag, jag vill hamna i balans, få perspektiv på livet.
    Om jag blir hjälpt till det av ett "vanligt" eller ett alternativt sätt spelar mig ingen roll.
    Bara jag når dit utan att skada någon.

Just nu är jag ur balans, men hade jag känt mig väldigt balanserad hade jag kanske inte ens brytt mig att skriva såhär långt om detta. Jag hade ryckt på axlarna och tyckt att det var synd att de är så arga, men att jag inte kan göra något åt detta.

Att tycka att någon är misslyckad, är nog ett tydligt tecken på att man inte är lycklig, och vara arg på och förlöjliga lyckliga människor - är slöseri med tid och energi.

De bryr sig inte. :)

• Rhea

Ni som tycker det verkar intressant med Indigo/Kristall, var har ni läst? Jag är nyfiken!
    Finns det forum någonstans?

• Mamma till 5 underbara barn

Japp här finns minst tre indigos ochett klart kristallbarn!

• Rhea

Å tack Remsan!

Mamma till 5 underbara barn
    När kom du på det? :)

Svar på tråden Fler Indigos här?