Vad ha i bilen?
Vad tycker ni man behöver ha i bilen, alltså i verktygsväg.....olja? Vatten?bensin? vad har ni för kit i er bil ifall det skulle hända nåt på vägen?
Vad tycker ni man behöver ha i bilen, alltså i verktygsväg.....olja? Vatten?bensin? vad har ni för kit i er bil ifall det skulle hända nåt på vägen?
första hjälpen väska, inget verktyg direkt men viktigt! Filtar på vintern.
Choklad?
Har jag aldrig ens reflekterat över!
Gubben är bilmekaniker och jag förlitar mig på att han fixat det!
Jag såg att det fanns ett bra "nödkit" att köpa på biltema...
Med typ allt som man kan behöva.
...och lite till!
Mobiltelefon så man kan ringa bärgningsbilen . Domkraft kan ju vara bra om man tänker sig byta däck om man får punktering.
Varningstriangel är det lag på så det är ju bra att ha, bogserlina och startkablar är inte heller dumt. Vintertid filtar och kanske en spade om man ska ut i skogarna.
Jag hade en gammal saab99 som gick att skruva i så i den hade jag verktyg men i vår nya bil hittar man inte ens igen motorn så några verktyg har jag inte.
Spolarvätska & skitbra musik så man kan poppa!
Förstahjälpen kit, spade (liten) ficklampa, multitool grejja, olja, spolarvätska, filt.
Jag har en 5 litersdunk bensin (pga att min bensinmätare inte är helt pålitlig), domkraft, bogserlina, startkablar, extradäck, handskar, lite extra lampor och säkringar..
Sen har jag plastmuggar, våtservetter och näsdukar m.m. bra att ha när man har barn i bilen!
...har dessutom en liten väska med bla. extrablöjor, våtservetter, hushållspapper, ficklampa, armékniv, tändare, värmeljus, tuggummi och soppåsar. (värmeljusen är toppen på vintern, 4-5 ljus värmer upp en bil i flera timmar vid tex. motorstopp) Har ochså en burk "däck-på-burk" ligger i bilen.
bahco låda, poligrip, glödlampor & säkringar, tejp, ficklampa kan ju vara bra att ha i bilen ifall det händer nåt o man behöver skruva & dona själv...
Snooze: du låter lite som mig. Min man brukar skratta åt mig när jag vill ha extrablöjor, servetter och andra bra att ha saker. men rätt vad det är så behövs det!
Vi har nyss blivit med körkort och bil och har totalt noll koll på vad som är bar att ha.Meka själv? Nja......inte så duktiga precis