• Bruden1

Gi-metoden börjar idag....NR 3

Öppnar en ny Gi-tråd! Skrattande

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-30 23:13:59:
    Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m15631300.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-31 19:15:10:
    Detta är en REN Gi-metoden-tråd, ingen recepttråd. Utan där man frågar, tipsar och hjälper varandra i Gi-djungeln!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 23:42:40:
    Gi-gängets recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m17884085.html
  • Svar på tråden Gi-metoden börjar idag....NR 3
  • Tös

Tomater...vad tror ni jag lever på? En tomat till frukost varje dag o tomatkross i maten.

• Mala1

Jag gillar att äta 2 ägg och en avokado till frukost, lite salt på så är det färdigt! Till det öite grönt te.

• Stellamum

Hackat ägg, tonfisk, rödlök, keso eller lite creme fraiche, grovmalen svartpeppar och herbamare blir en kanongod köra till avocadon!
    Så här 4 månader efter starten har jag helt ändrat frukostvanor, det känns inte alls konstigt att äta kyckling från gårdagsmiddagen till frukost, hade jag aldrig gjort förut

• Smurfit78

då blir det het tomat röra och kyckling till middag med sallad och feta ost!!

• Tös

Stellamum -
    O jag hade aldrig käkat ägg o bacon förut, nu måste jag ha det för att tycka dagen skall starta! Förut var det enbart te o macka som gällde. Sicken luftmat!

Smurfit78 -
    Det är himla gott!

• Noklen

Jag bryter mot trenden Det där med ägg till frukost var verkligen inte min grej. Jag höll på att kräkas efter en vecka när jag såg äggpaketet i kylen. För mig är det gröt eller yoghurt som gäller på morgonen. Å tomater tycker jag inte ens om

♥Moa 051020♥
  • Smurfit78

Noklen

hur mycket yogurt äter du ?kan man ha lite nötter till och linfrö??

• Tös

Noklen -
    Sambon min kan inte heller käka ägg o bacon. Han kan igentligen inte äta frukost alls. Får bara inte i sig det hela. Men vi har märkt att yoghurt m. baccidofilus o andra bakterier går strålande. O tack vare den så ser min sambo fram emot frukosten, vilket aldrig har hänt förut. Visst yoghurten är inte den bästa, men hellre att han äter än inte alls.

Smurfit78 -
    Linför o Nötter, absolut! Finns en musli bara gjord på nötter o quinoaflingor som sambon strör över ibland.

• Noklen

Tös: Så länge man inte kör fas 1 så är yoghurt med med musli en helt ok frukost. Finns med i alla GI böcker jag har iaf. Det är väl egentligen bara i fas 1 som ägg är det allra bästa, sen kan man variera frukosten rätt rejält.

Smurfit78: Jag brukar ta 1-2 dl yoghurt, beroende på vilket fetthalt jag använder. Blir ibland 10% och ibland 3%. Den 10% är så krämig så den behöver man inte mycke alls av för att känna sig nöjd. Sen brukar jag ta mkt bär (jordgubbar, blåbär, hallon och björnbär) och strö hemmagjord musli över. Vill man inte ta musli så kan man hacka lite nötter och strö över. Vill du att jag ska skriva in musli recept i recept tråden?

♥Moa 051020♥
Svar på tråden Gi-metoden börjar idag....NR 3