Inlägg från: latherese |Visa alla inlägg
  • latherese

betala hemma

jag skulle inte be mitt barn betala.
    jag flyttade hemifrån i augusti förra året och jag hade då bott hemma och jobbat heltid i nästan 2 år. jag betalade inget hemma förutom "mina" saker, som t.ex. smink, schampo, tandborste, kläder o.s.v. mina föräldrar visste att jag skulle plugga och de visste även att jag sparade rätt mycket varje månad så dom ville hellre att jag skulle ha pengarna kvar när jag skulle börja plugga. så skulle jag nog också resonera.

sedan vet jag även en som fick betala hemma men hans föräldrar sparade pengarna åt honom utan att han visste om det, så när han skulle slytta hemifrån fick han tillbaka alla pengar de sparat åt honom som han betalat i "hyra". ganska smart

• latherese

men herregud, tror ni inte att en 20-åring ändå fattar att det kostar pengar att bo??
    så ni tycker inte att det är ett ypperligt tillfälle att spara pengar till t.ex. framtida studier, så man slipper ta studielån (om nu föräldrarna ha råd att inte ta "hyra")?
    men sen, om personen i fråga inte sparar pengarna utan bara slösar dom på en massa onödigt, då kanske man ska låta dem betala.

Svar på tråden betala hemma