Inlägg från: skånetös i väst |Visa alla inlägg
  • skånetös i väst

Tips på aprilskämt!

Spelar han x-box ellr ngt annat så säg att det gått sönder eller att du lagt ut den på annons. Skämtet blir bäst om du redan i dag "planterar" en tanke om att du funderar på att sälja. Den första april kan du säga att du nu lagt ut den på an.ons för att se om du får napp. Du kan ju sätta in den på riktigt också. (Ringer folk kan du säga till dem att den är såld redan).

Riktigt välplanerat vore det om du ber någon, som 13-åringen aldrig sett, komma och ringa på er dörr för att säga att de sett annonsen och vill köpa.

• skånetös i väst

Den här är grym i dubbel bemärkelse:

Du och din man börjar gräla redan på morgonen. Gräla när ni vet att sonen hör, men gör det på ett sätt som om ni tror att han inte hör. "avslöja" saker som t ex otrohet.

Senare under dagen- eller kvällen. kan ni säga till sonen att ni vill prata med honom. Sätt er som ni brukar när de tär något allvarligt som ska sägas. Berätta att du och Tomas ska skilja er, tex för att du träffat en annan.

Beroende på läget kan ni ju också säga att din son måste bo hos pappan för att din nya kille inte vill att du tar med dig stora barn tille rt nya förhållande.

I "resan" mot april april kan du ju stegra det hela och säga att ni inte kan ses så ofta eftersom din nya kille är svartsjuk över att du har barn med en annan man. höhöhöhöh hrhehehehheheheh hoihihihiih hohohoooooooooooooooooooooo

• skånetös i väst

Ja, mitt senare skämt passar nog inte i alla familjer förstås.
    Men ni behöver ju inte göra det bara för att jag skrev det. Ta det som passar och strunta i resten är mitt råd till er som tror att ni måste göra det bara för att jag skrev det.

• skånetös i väst

Förresten så tycker jag att ni är elaka mot mig. Jag kom bara med en idé. Ni behöver inte gilla den och säga eleka saker om och till mig bara för det.

• skånetös i väst

isisisis
    jag hade inte skämtat med ditt barn. Skulle jag göra det skämtet skulle det bara vara med någon som jag vet kan ta det.
    Brukar du skämta grovt med folk som du inte vet vilken nivå de klarar?

• skånetös i väst

isisis
    jamen ditt barn kommer förmodligen inte att få nått sånt skämt.
    Men mitt kanske får det.

och det var nu ingen sex-åring vi snacka om här. Det är en tonåring .

• skånetös i väst

ett annat skämt för mindre härdade:

Säg att där är en myra på köksgolvet. När barnet sedan kommer för att titta så säg "april april".

Svar på tråden Tips på aprilskämt!