• Långbenopluto

Tips på aprilskämt!

Hej
    Har ni bra tips på ett aprilskämt till en 13 åring? Skrattande

Jag vill skämta med min son imorgon!

Mamma till Marcus och Isak
  • Svar på tråden Tips på aprilskämt!
  • hallon2

*herrejösses* Skånetös i väst - det du skriver är ju inget "skämt" bara plump och elakt! *usch*
    Helikopter som landat på tomten var ju kul! Det ska vara något som man rusar upp och kollar i fönstret:) "Kolla, så mycket snö det har kommit i natt!!!" *typ*

• Spindelskratt

Åh, det får mig att minnas när jag var i den åldern. Mamma och pappa skulle skoja med mig just för att jag var kaxig nog att säga att ingen kunde lura mig.

Nåja, de började några dagar eller nått sånt prata om att byta namn, jag trodde de menade efternamn eller namn på sak m.m. Fattade inte riktigt att det hörde ihop med mig.
    På morgonen 1 april vid frukosten så berättar de att de bestämt sig för att byta mitt namn. Jag skulle få heta "Svea" jag bara gapade o protesterade vilt. Men Svea blev jag kallad hela morgonen hemma. Kom till skolan o fröken var informerad såklart.
    Så hon, fröken, säger högt inför klassen. Att idag har vi ett namnbyte, Svea är nya namnet. Alla hängde ju på o Svea blev det resten av dagen.
    Jag grät när jag gick hem från skolan för det var så hemskt ville inte alls heta Svea o hatade mina föräldrar.
    När jag kom hem så stod mina bästisar där o ropade "April april vi kan lura dig" HAHAH...Du milde jag trodde jag skulle dö när jag fattade att de bara lurat mig.

Detta var nog det bästa aprilskämt jag varit med om, glömmer det aldrig.

• Raven74

Finns inget värre.
    Jag fyller år imorgon o det e det värsta jag vet när ngn försöker sk luras...
    Har man inte sett mig arg innan så ser man det då...

Jag har utstått allehanda skämt o jag betackar mig för allt sånt

• skånetös i väst

Ja, mitt senare skämt passar nog inte i alla familjer förstås.
    Men ni behöver ju inte göra det bara för att jag skrev det. Ta det som passar och strunta i resten är mitt råd till er som tror att ni måste göra det bara för att jag skrev det.

• skånetös i väst

Förresten så tycker jag att ni är elaka mot mig. Jag kom bara med en idé. Ni behöver inte gilla den och säga eleka saker om och till mig bara för det.

• Speedway

Jag måste luras med min karl imorgon! Men jag har inget bra...

• isisisis

Vräker man ur sig nåt som många tycker är upprörande,så är det ju klart att man får kraftiga reaktioner!
    Om mitt barn hade fått dina skämt i ryggen så hade det förmodligen blivit väldigt illa berörd,samma sak.....

• skånetös i väst

isisisis
    jag hade inte skämtat med ditt barn. Skulle jag göra det skämtet skulle det bara vara med någon som jag vet kan ta det.
    Brukar du skämta grovt med folk som du inte vet vilken nivå de klarar?

• Trollis74

skånetös-
    ditt förslag är inget skämt utan snarare att dra undan mattan på ett barn. Föräldrarna är faktiskt barnens trygghet- att skämta om att bryta upp ett förhållande resulterar i att barnet blir rädd och ledsen -
    och sånt skojar man inte om.

Tänk dig själv:
    Samma sak om du och din kille/man - om han skulle säga att han hittat en annan och lämnar dig. Åker iväg med packade väskor (ej 1april) och kommer tillbaks några dagar senare.. äh jag bara skojade!!

Fast för barnet är det faktiskt värre..

själv har jag inget förslag på aprilskämt är ganska kass på det

Svar på tråden Tips på aprilskämt!