• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • Baby08

fast alla muslimer följer inte sharia men dem som tror på gud gör det

I love my Baby
  • Den Siste

"De flesta av de militanta jihadinspiratörerna hänvisar alltid till 9:5 och 9:29. Kan du koranen bättre än dem eller har din imam grundlurat dig? "

Abrogerar inte 9:5 tidigare verser?

• 42Å

Baby08 skrev: "det är sharia som muslimer följer."

Aha! Vill du att sharialagarna ska gälla i Sverige?
    Vill du införa dödsstraff i Sverige?
    Är kroppsstympning och barnäktenskap dia ideal?
    Gäller alltså sharia före koranen?

www.usc.edu/dept/MSA/law/shariahintroduction.html

• Dash

"17:33 Tag inte en annans liv - Gud har förklarat livet heligt - annat än i rättfärdigt syfte."

- Med tanke på att det inte finns någon rättsäkerhet i länder med muslimskt styre (motsats: demokratiskt samhälle), så kan man tydligen godtyckligt rättfärdiga mord. Bara man känner att det är rättfärdigt enligt sig själv, eller gruppen. (se: stening, Jihad)

• Tottan
    "1. Jag har inte sagt att Muhammed var pedofil. Inte någon gång. Jag skrev han hade en förkärlek för små barn. Han gifte sig med en 6-åring, right?
    Jag är fullt medveten om att man gifte sig tidigt på den tiden, men en 6-åring är och förblir ett barn."

Dom gifte sig när hon var 9 och hade fått mens. Mohammads andra hustrur var långt ifrån barn, konstift när han hade en sån förkärlek för barn?
  • Tottan
    Dash skrev 2007-05-12 11:32:03 följande:
    Kan tillägga att muslimsk kulturs syn på homosexualitet är en grov kränkning av de mänskliga rättigheterna.
    Den kristna har samma syn.
  • Tottan
    Dash skrev 2007-05-14 10:24:47 följande:
    Baby08Förklara då vad Allah/Muhammed menar med Surah 9:5 och Surah 9:29.Bt the way.....varför kallar du mig "kära du"?Jag blir ofta kallad "lilla vän" också.
    Det har jag gjort förut i någon tråd tror jag. Jag rekomenderar koranens budskap och dess noter
  • Rataxes

"Kan tillägga att muslimsk kulturs syn på homosexualitet är en grov kränkning av de mänskliga rättigheterna."

"Den kristna har samma syn."

Å andra sidan finns det ingen som döms till döden för homosexualitet i "kristna" länder längre.

• Tottan
    Rataxes skrev 2007-05-14 18:11:18 följande:
    "Kan tillägga att muslimsk kulturs syn på homosexualitet är en grov kränkning av de mänskliga rättigheterna.""Den kristna har samma syn."Å andra sidan finns det ingen som döms till döden för homosexualitet i "kristna" länder längre.
    Om katolikerna får igenom det så skulle det nog kunna ske
  • cicek

nej men de utsätts för diskriminering, tyvärr. Ganska stor sådan.
    många blir även utsatta för hatbrott.

Svar på tråden Fanatism om islam