• secordo

Fanatism om islam

Har läst en del trådar här på religion sidan och många många alltför många handlar om hur muslimer behandlas och hur vi icke muslimer är så oförstående.

Jag tycker mig att en hel del härinne uppför sig som fanatiker som med hets och häxjakt ska "omvända" oss icke muslimer och "lära" oss om islam.

Det finns vissa trådar där medlemmar t.o.m sjunker så lågt att de vill kalla oss kristna för allahs anhängare för Jesus är ju hans profet - så extremt förvrängd religionsuppfattning ni har! Bara där visar ni att ni inte respekterar andra människor och deras tro!

Varför har ni detta behov av att hävda er och er tro?

Varför visar ni ingen som helst respekt mot oss icke muslimer, varken kristna, judar eller icke troende och övriga?

Ni gnäller om att ni behandlas illa, men sluta då för sjutton att se ner och klanka på oss. Vi vill inte omvända oss till islam. Vi har vår tro och det kan ingen av er göra något åt!

Ni som diskuterar om er tro islam i en stillsam form och med respekt för oss - heder åt er! trots att ni inte är många!

Sea

• Svar på tråden Fanatism om islam
  • cicek

judar och kristna missuppfattade budskapet enligt islam. Gud har aldrig ändrat sig...

• cicek

och enligt Bibeln är kvinnan inte jämställd.. det finns fasansfulla stycken om kvinnan i Bibeln

• RadixLecti

Ah. Men då så.
    Gamla testamentet och islam missförstod guds budskap, så han skickade sin lille ponke för att förmedla sanningen.

Nöjda nu?

Semantik. Precis som med statistik kan man göra nästan vad som helst med det.

• cicek

jag är inte praktiserande muslim- jag bara för fram vad islam säger. Muhammed fick i sina uppenbarelser att människorna förvanskat budskapet som tidigare förts fram till människorna.

och ja, Jesus var jude. Han såg sig själv som jude. Det var först en bra tid efter hans död som kristna kom. Jesus tyckte att översteprästerna inte förde fram de rätta predikningarna

kristna tyckte att Muhammed var en "bluff". Man trodde inte på Muhammed.

• RadixLecti

Själv tycker jag att både Muhammed och Jesus var bluffar.

Och kommer att tycka tills det faktiskt framkommer vetenskapliga bevis för deras minst sagt absurda påståenden.

• cicek

Jesus och Muhammed har funnits. Sen kan man ju välja att tro på deras uppenbarelser eller inte.

• RadixLecti

Jo, klart att de funnits. Men man kan både finnas och vara en bluff (-are).

• cicek

precis. man kan välja tro eller att inte tro.
    men man kan fortfarande respektera de som vill tro

• rajtantajtan
    Baby08 skrev 2007-05-14 10:44:49 följande:
    det är förbjudet att ta ett människoliv i Sharia
    Va´?
  • Tottan
    RadixLecti skrev 2007-05-14 20:36:51 följande:
    Tottan:Då har jag rätt till min åsikt också?Att kvinnor i Islam är könsdiskriminerade? Jag baserar ju faktiskt åsikten på en koranvers (4:34).Så.. vi människor får ändra oss, men den allsmäktige, alltså den som kan allt, får inte göra det? Är inte det lite motsägelsefullt?Och förresten, om du nu vet vad kristna tycker, varför fråga? Förresten del 2: Islam grundar sig på samma gud som judendom/kristendom. Bägge religioner är äldre än islam. Sen kom Muhammed och sa att gud hade gett honom nya regler... vafalls? Gud ändrar sig ju inte.
    För att ni trodde han hade en son, Gud mig bevare!
Svar på tråden Fanatism om islam