• Maj 2005

Kollar ni era vänner på Ratsit!!

Handen på hjärtat. Kollar ni upp era vänner och bekanta på ratsit?? Kompisars flick/pojkvänner, gamla jobbarkompisar etc. Jag kan ju erkänna att jag kollar de flesta Jobbigt bara att vänta en hel vecka när man kollat 10 personer...

Men jag måste samtidigt säga att jag tycker det är en bra källa till att kolla upp sina gamla adresser .-)

• Svar på tråden Kollar ni era vänner på Ratsit!!
  • Mirris

*räcker upp händerna*

Japps.. jag har kollat..

Har 2 "konton".. en på vanliga mailen o en på hotmailen SÅÅÅ nyfiken är jag

Roligast är det att kolla kändisar.. typ Adam o Gry..

• cast77

hahaa ni får ursäkta men varför bryr ni er om oss som tycker om att kolla där?

Vad är det för kommentar att "de är fega" ni får ursäkta men det låter ju som att ni iNTE vill att någon skall kolla upp er....

Lycklig mamma till Maja 03 och Nelly 06
  • MartinStenskog

Att löner ska vara så hemliga tjänar bara arbetsgivaren på. Klart jag kollar mina kolleger! Bra att ha till löneförhandlingen.

Som en bonus hittar man annars Calle Bildt restförd!

• S vali s

Våra grannar har helt klart kollat upp oss, dom skulle bara veta att deras pratglada 7åring häromdagen upplyste mig om att maken min tjänade sjukt mkt pengar och att det inte alls var konstigt att han hade råd att köpa en Jaguar
    -Jaha, hur vet du att han tjänar så bra då? Frågade jag varpå han svarade
    -Pappa kan se sånt på internet.....

Vi har städdag på söndag och jag tror tamigfan att jag ska fundera ut en spydig kommentar om det hela bara för att få se minen på föräldrarna...

Den late får brått när det blir kväll
  • Maj 2005

Svalis.
    Kanske en kommentar om att "man kan se att man blivit sökt på.... inte namnet på personen, men man kan spåra platsen datan som sökte fanns på..?? eller nåt i den stilen...

• smyg

Svalis, vad roligt!

Maj 2005, jag kollade upp det och kollade upp 10 personer som jag undrade över.

Jag vet att folk i mitt yrke skulle aldrig berätta för mig hur mycket de tjänar så jag kan väl kolla upp det själv.

Jag såg att min kompis know-it-all kille som pratar jämt om sina nya tekniska leksaker måste nog lägga alla pengar på sådana prylar. Jag såg att min kompis har ett jättebra jobb och tjänar bra och jag är glad för hennes skull PLUS att jag vet nu hur mycket jag borde be om nästa gång jag pratar med min chef.

Tack, Maj 2005 för tipset!

• Maj 2005

Kul att jag kunde hjälpa till

smyg skrev 2007-04-20 21:12:02 följande:
    Svalis, vad roligt!Maj 2005, jag kollade upp det och kollade upp 10 personer som jag undrade över.Jag vet att folk i mitt yrke skulle aldrig berätta för mig hur mycket de tjänar så jag kan väl kolla upp det själv. Jag såg att min kompis know-it-all kille som pratar jämt om sina nya tekniska leksaker måste nog lägga alla pengar på sådana prylar. Jag såg att min kompis har ett jättebra jobb och tjänar bra och jag är glad för hennes skull PLUS att jag vet nu hur mycket jag borde be om nästa gång jag pratar med min chef.Tack, Maj 2005 för tipset!
  • Vonkan84
    Vad är det för nöjje att gå in där å spana på sina arbetskompisar, vänner osv???
    Jag tycker att man har brist på sysselsättning när man gör sånna grejer.
    Sånt gör mig irriterad!!!!

Jag är väl medveten om hur mkt kritik jag kommer att få för detta men det struntar jag blankt i för jag är bara ärlig.
    What Comes around Goes Around
  • MartinStenskog

Jag förstår inte vad som skulle vara så farligt med att folk ser vad man tjänar. Så har det ju varit sedan alltid, bara att gå till Skatteverket och titta i deras terminaler. Det är ju bara nu med internet som gör att folk ute busken kan titta också.

Att folk har betalningsanmärkningar har liksom inkomst alltid varit offentlig uppgift, och förresten tycker jag att man får skylla sig själv om man är så jävla klantig.

Att dessa uppgifter är offentliga är bra. Hur skulle det se ut annars?

• vis69

Nej, nej, skulle aldrig falla mig in!

Svar på tråden Kollar ni era vänner på Ratsit!!