• Umbra

Min 2-åring vill bara äta pasta...

Vet inte vad jag ska göra snart... På dagis säger de att han brukar äta potatis och annat men hemma är det tvärstopp. Hans kosthållning består till 99% av pasta med olika såser, alt. korv eller köttbullar.

En ledig vecka hemma blir det makaroner och köttbullar till lunch varenda dag och spaghetti och köttfärssås till middag varje dag! För det är det enda han äter. Vad gör man? Han kan också äta youghurt och flingor tex. Men ingen fisk, ingen potatis eller potatismos, ytterst sällan lite ris men då skall det vara torrt, utan sås eller annat. Kyckling ratar han också. Nån med tips på vad man ska göra? Ger honom fil eller yougurt om vi lagat nåt han inte gillar, för att han skall få i sig nåt, annars kan han inte sova sen pga att han är för hungrig...

• Svar på tråden Min 2-åring vill bara äta pasta...
  • Umbra

Jo jag gör det oftast. Men är både rädd att han skall tröttna, sedan blir det lite enformigt för oss också Tänker bara att jag måste fortsätta erbjuda annat, liksom, att det skall lossna. Men det kanske det inte gör...

• Umbra

Nej det är sant, det gör han ju inte...

Skulle vilja att han fick i sig potatis bara så det blev lite mer varierat, men vore han italienare skulle väl ingen höja på ögonbrynen...

• Umbra

Tack snälla, jodå pigg är han men ganska smal och liten... Tack för hjälpen, det känns bättre. Jag vill ju inte låta honom somna hungrig när det finns sånt han faktiskt vill ha... Kram tillbaka!

Svar på tråden Min 2-åring vill bara äta pasta...