• Modesty B

Aletråden-nr 8

Välkomna hit, alla nya och gamla! I denna tråd samlas vi som bor i Ale kommun. Här diskuteras och ventileras allt som hör livet till!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-02 17:54:54:
    Våra listor:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19108860.html

Vilka medlemmarna i tråden är:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18470125.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 16:09:32:
    Här skriver vi som är aktiva i Aletråden lite info om oss själva!

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21918956.html
  • Svar på tråden Aletråden-nr 8
  • tjorvis80

jag jobbar för fullt på att övertyga sambon. Har till och med dragit in min mamma i det hela så att hon ska lobba för en katt också.
    Har lovat honom att han aldrig ska behöva grejja i kattlådan, dammsuga upp katthår, köpa kattmat eller ge mat till katten. Jag har lovat att fixa allt sånt. :) får se om det lyckas

• Curlingmorsan

Men girls ni vet väl att när man är gravid ska man inte tömma kattlådan. Så om ni ska ha fler barn så funkar ju inte eran deal

• fenurila K o L t

Det är mycket man inte skall göra när man är gravid men man gör det ändå

v.29 bara 11 veckor kvar
  • MiaB72

Ah, det är ingen fara att tömma kattlådan, bara att se till att vara noga med att tvätta händerna efter - precis som fenurila säger, oj vad det är mycket man inte ska göra eller äta

Fattar inte varför jag fastnar här, jag ska ju scrappa nu när Linus sover!!!! Fy på mig, bort härifrån!!!

• tjorvis80

Ebbabebba: men då kan man ju ha en undantag som bekräftar regeln ;)
    Sen skulle jag ju inte vara gravid när vi får hem kattungen eftersom de måste vara minst 12 veckor (och jag har bara 9 vecka kvar)
    Jag vill ju ha utekatt, och de använder inte lådan så ofta. Bara i absoluta nödfall.

• Ledilnaan

Någon i tråden som kan hjälpa mig?

Fick hem ett brev från polisen idag, där de misstänker mig för trafikförseelse i samband med krocken. De tycker att jag måste ha haft fel avstånd till bilen framför, vilket jag inte hade.
    Men nu måste jag skriva en förklarning till varför jag förneka detta. Vet inte riktigt hur jag ska skriva.

SKIT SKIT SKIT!!!!

• MiaB72
    Ledilnann: Jösses, jadu, hur fasen ska man skriva då.... Hur många håller egentligen rätt avstånd? Inte jag iaf, jag menar om man ligger i 100 så ska man ju ha 100 m till nästa bil! Inte ofta det inträffar...
  • Zina
    Ledilnaan: Går det att hålla avstånd i trafiken nuförtiden? håller du avstånd kommer nån o kör föbi och tränger sig in o då hipp happ finns det inget avstånd. Stackars dig!

Apropå katt så dog ju min älskade vän för 2 år sedan. hade haft honom i 15 år men aldrig mera katt här då maken är allergisk o måste erkänna att det är sååå skönt att slippa kattlådan, katthår o kattvakt om man vill resa bort.
    mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505
  • fenurila K o L t

Led: Du skriver precis så som det var att du gjort allt du kunnat för att hålla korrekt avstånd till framförvarnade bil. Vet att det är hemskt när man får sådana "trevliga" överaskningar. För polisen är det bara en rutin undersökning.

Jag har nu fått ett mycket trevligt besked, skatteverket har slarvat bort min mans deklaration för inkomst året 2005 (tax.år 2006) Den nya revisorn behövde en kopia för årets dekl. Men min har det fått in och det är ju bra konstigt för de båda låg i ett och samma kuvert.

v.29 bara 11 veckor kvar
Svar på tråden Aletråden-nr 8