• SVSH

Varför köper man leksaksvapen till barn???

Ja, finns det några som helst bra motiv till detta så är jag intresserad.
    Kan INTE förstå det!

• Svar på tråden Varför köper man leksaksvapen till barn???
  • Sicali
    Dubbelwe skrev 2007-04-02 20:28:59 följande:
    Sicali- Ja det finns som sagt så mycket man kan köpa sina barn, men alla tjänar de samma syfte. ATT stimulera barnens lek mot utveckling.
    Ja och jag kan inte köpa alla miljoner olika saker som finns, jag måste välja bort en del. Jag väljer bort vapnen.
  • Sicali
    gizmolarson skrev 2007-04-02 20:29:59 följande:
    har frågat ts om vad den tänker köpa till sitt barn men vägrar att svara...bara därför jag undrar..
    Med tanke på att barnet är sju månader så är kanske ett kramdjur och en speldosa lämpligt?
  • Misfits

gizmolarsson:

okej TS son är 7 månader vd ska han med VAPEN till?

• gizmolarson

misfits- har jag sagt att ts ska köpa ett vapen?? isf får du visa mig vart jag har skrivit det.. det änsa jag har frågat är vad hon/han tänker köpa till sitt barn..

• ConeVillage

Gizmo.....

Du undrar inte.
    Du tjatar & har konstiga liknelser i frågan.

• Dubbelwe

Sicali-Ja det är ju såna val man tvingas göra såklart. Men vad TS frågade var ju om någon hade ett vettigt motiv till varför barn får leka med lekvapen. Just därför tycker jag man kan fråga sig varför en förälder som är emot vapen tycker det är okej med övriga leksaker såsom lekkök och barbies. OBS jag är FÖR alla dessa prylar men kan/vill inte heller köpa allting och gör därför medvetna val i leksaksdjungeln.

• Marlene

Jag ser ingen anledning att ge mitt barn leksaker som ser ut som vapen!

Svar på tråden Varför köper man leksaksvapen till barn???