• häxvrål

Påskefterrätt

Har lovat min mamma att göra efterrätten i påsk. Eftersom vi ska vara hos dem så måste det vara något som går fort att göra, eller som går att transportera. Först tänkte jag göra citronmarängpaj, men det känns svårt att transportera...Någon som har några idee?

• Svar på tråden Påskefterrätt
  • ilalila

Åh vad gott! Det känns som den svåra transporten vore värt det... Mums

• häxvrål

Tror inte att det går att transportera med marängtäcket...dessutom ska vi åka 1,5 h i bil...känns som hela pajen blir lite äcklig på den tiden...??

• ilalila

Jo kanske.. Men en vanlig citronpaj då? Åh, citron e ju så gott!! Förresten, våra presentationsbilder är lite lika

• Karpet

En stor kämig chokladtårta kanske. Eller om du vill ha något lättare kanske en hallonmousse tårta eller liknande?

• Bettiz

Frukt m vit choklad är ju gott...

Ta en burk (el fler) Cocktailfrukt, häll av det mesta av spadet. Lägg frukten i en ugnsform. Riv över vit choklad. In i ugnen cirka 200° tills chokladen smält lite, 5-10 min. Servera med vaniljglass. Gott!

• häxvrål

ilalila: Vad menar du med "vanlig" citronpaj. Ja, våra bilder var rätt lika

Bettiz: Typ som Gino? Det är ju gott förstås...och lätt.

• Bettiz

häxvrål: Ja, så heter det ju: Gino! Jag kom inte på namnet igår. Såklart kan man ju ta färsk frukt om man vill, men jag brukar ta Fruktcocktail för då slipper man skära och greja.

• Theorese

Men kan du inte göra pajen utan maräng, och sen fixa till den när ni är framme?

Svar på tråden Påskefterrätt