Ekonomistudier - Distans - VAR?!
Jag ville så gärna gå ett program som har med ekonomi att göra, men hittar inget universitet/högskola som har det!
Jag ville så gärna gå ett program som har med ekonomi att göra, men hittar inget universitet/högskola som har det!
Kolla upp mittuniversitetet: www.miun.se
dom har iallafall ekonomikurser på distans, man kan tom skriva tentan nära hemma.
Har du kollat på www.netuniversity.se ? Där finns en samling av distanskurser.
jag läser iaf företagsekonomi på växjö universitet på distans.
men det är bara kurser då, inte ett program.
jag vill ju läsa PROGRAM inte någon kurs
Det finns flera universitet som har ekonomlinjen på distans. De här hittade jag via www.studera.nu:
www.hv.se/extra/pod/&id=538&module_instance=2&page=hv_kurs.php&search=HV-90020
orion.vxu.se/utb/program.lasso
www.ltu.se/edu/program/FKFEG
edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp&PtAnmKodLadok=86128&PrKod=FEGEO&PrRevisionsNr=1
kolla miroi.se ,vet inte om dom har ekononomi, men det är värt ett försök
kram
edu.bth.se/utbildning/utb_program.asp&PtAnmKodLadok=86128&PrKod=FEGEO&PrRevisionsNr=1
Blekinge Tekniska Högskola har ekonom online programmet
Jag är ärligt nyfiken nu och frågar inte för att vara taskig.
Men kan man verkligen få jobb på distanskurser?
De kurserna/programmen står väl inte speciellt högt hos arbetsgivarna?
Det är fler och fler utbildningar utformar distanskurser , det är något som blir mer och mer vanligt.
Det vore ytterst konstigt för arbetsgivare att inte acceptera dessa utbildningar. Jag själv jobbar på en högskola och vågar påstå att distanskurser ofta har fler riktigt ambitiösa studenter än vanliga program. För det andra, så varför skulle arbetsgivare se ner på dessa utbildningar när det är samma lärare som håller i dem, oavsett hur de ges. Det vore riktigt ologiskt
De universitetsprogram jag har tipsat om har lika hög kvalitet som vilka campusprogram som helst men det kanske inte var universitetskurser du tänkte på? Blekinge tekniska högskola har tex ett väldigt gott renommé...
www.bth.se/info/aktuellt.nsf/7dagar/47e15b951390f314c12572a400368f7e
OM BTHs ekonomutbildning Ganska överraskande