Inlägg från: Kalinka |Visa alla inlägg
  • Kalinka

Jag har förresten skrivit både ögon och ÖNH-tentor förra veckan. ögontentan var ett skämt. Vi behövde inte visa leg, utan endast skriva upp på en lista att vi hade varit där!!! Kändes som ett prov på högstadiet eller nåt. Men det är väl hela ögonkursen i ett nötskal. Kanske därför jag inte tycker om den.

Min stackars lillebror (nåja han är 18, och 20 cm längre än mig) har förresten fått en mononukleos från helvetet. När han inte kunnat äta något på tre dagar, och knappt kunnat prata eller dricka, tog mina föräldrar honom till doktorn. Så nu är han inlagd på ÖNH, och får morfin och dropp och allt möjligt. Hade ingen aning om att mononukleos kunde bli riktigt SÅ djävligt.

Läste hela aborttråden förresten. Har vissa människor ingen som helst urskillningsförmåga vad man kan kläcka ur sig?(ja, eller skriva då)

• Kalinka

white cheese skrev 2007-05-01 21:51:42 följande:

Ajdå... 100% Miranda Bailey. Jag följer inte direkt Greys Anatomy, men jag har för mig att hon inte är den mest populära läkaren...?
    Fast ärligt talat är jag nog hellre Dr Bailey, eller Cristina, än Izzie... Tycker hon är lite för mycket ibland.
  • Kalinka
    SysterHedvig skrev 2007-05-02 21:33:30 följande:
    Kalinka - äsch du vet moderskärleken gör att du glömmer allt eller så är det det enda som hindrar dig från att kasta ut ungen från sjunde våningen där vid 04-snåret när du ammat i två timmar från såriga bröstvårtor.
    Fast moderskärleken slår väl inte till innan man gjort ungen? Två av mina kursare är ett par, och i killens familj har alla barn de senaste generationerna vägt mellan 4,5 och 5 kg. Jag skulle allvarligt överväga att inte få barn med honom....
  • Kalinka

Usch, jag har tid för uttagning av spiralen på måndag. Jag kanske ångrar mig nu när ni skriver så här....

Ingen oassisterad hemförlossning här inte. Jag tar allt de kan ge mig!

• Kalinka

Taskigt att berätta det först då. det är väl sånt man berättar på första daten. Så man kan väga in det i bedömningen liksom. Om killen är riktigt trevlig kan man tänka sig att ta risken...

• Kalinka

apropå hemförlossning så är min minsta syster född hemma. fast det var inte uttänkt så, det gick så fort (fjärde barnet).

Min pappa var borta på en liten jobbsammankomst, och kunde bara sätta sig i bilen och köra hem fort som attan. Han hann precis innanför dörren och tvätta händerna innan han fick ta emot min syster. Mamma trodde stenhårt att han skulle hinna komma hem och de skulle hinna tillsammans till förlossningen.

Man kan ju hoppas att jag brås på mamma...

• Kalinka

Jag har kollat med svärmor, och alla hennes barn, inkl maken vägde runt 3 kg (inte värt att lita på maken)

• Kalinka

SysterHedvig:
    Ja, fast med tanke på att vi precis kommit fram till att man inte kan lita på killen (kanske kör med falsk marknadsföring), kanske man ska be honom ringa sin mamma också, så man får prata med henne.

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2