Inlägg från: Kalinka |Visa alla inlägg
  • Kalinka

För oss läkarstudenter/läkare 2

Det där med att de inte nöjer sig med att jag säger att han inte vill ha har hänt också. Det var Slitz eller Café som ringde. Och jag vet att maken inte är så förtjust i dom tidningarna. Han tycker inte om dom helt enkelt. Det finns få saker som får honom så irriterad som reklamen för For Him Magazine. (Ni vet dom där som avslutas med "För att män är såna", eller nåt liknande)

Men när jag sa det så hörde man riktigt hur killen i luren trodde att det var jag som "förbjudit" honom att läsa deras tidning. Alternativt att han läste dom i smyg för "alla killar läser ju såklart Slitz/Café/Moore"

• Kalinka
    ÅsaKj skrev 2007-05-11 23:44:04 följande:
    Kalinka: Vi jobbar dagen efter nattjour men om vi har jobbat mycket på natten får vi gå hem. Det är en överenskommelse vi har haft länge. Har man varit igång hela natten ska man inte jobba dagen efter.Med nya ATL ska man ju ha 11 timmars sammanhängande dygnsvila och efter diverse konstiga tolkningar så innebär det att om man har jobbat på natten så måste man gå hem motsvarande tid tidigare dagen efter.
    OK. Jag tror att jag har beredskap i hemmet på natten med två timmars inställelse, så det är väl OK att jobba dagen efter antar jag.
  • Kalinka
    ÅsaKj skrev 2007-05-12 14:08:02 följande:
    Kalinka: Har du 2 timmars inställese? Vilken lyx! Det brukar ju oftast betyda att jourlinjen inte är så hårt belastad. När jag gick psykjourer hade vi 30 min inställelse och det har vi nu på ÖNH också. Men maken som är ögonbakjour har 2 timmar och då kan vi vara i sommarstugan 6 mil utanför stan trots att han är jour.
    När jag var där och pratade med dem i december sa de att det då var 30 min, men att det skulle ändras till 2 timmar efter nyår. Får väl se om det stämmer när jag börjar.
  • Kalinka

Också förvånad. Fast jag tror att jag vet vilken tråd det gäller. Har sett en tråd som jag funderade lite över. Men vill inte säga vilken, då det ju faktiskt är förbjudet att spekulera om det är sant eller inte.

Alla som är läkare eller läser till läkare är ju välkomna.

• Kalinka

Alltså, jag måste sluta hänga på FL. Jag blir vansinnig på alla föräldrar som verkar lida av jag vet inte vad. Det finns en tråd där TS frågar om man kan använda såna där stickade "hjälmar" som vi hade när vi var små. "För det är kanske inte modernt nu?"!!

Vissa föräldrar verkar vilja ha en instruktionsbok för hur man SKA göra med en bebis. Typ som man får till tv:n. Vad hände med att pröva sig fram? ARRGGG!!!

• Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:10:59 följande:

Hehe, sitter och läser alla inlägg i denna tråden, är det så här sverige läkarkår kommer att se ut i framtiden?!?! Puh..Tacka fan för ingenjörer!!
    Ja, med tanke på att maken är ingenjör, så vet jag inte om jag kan säga att jag tror att Sveriges ingenjörskår är bättre....
  • Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:26:03 följande:

Det ligger mycket vishet i det du säger, i min ganska smala nisch är det istort sett helt fritt från kvinnor. Jag vet inte varför, vi är 0 tjejer på 50 killar på stället jag jobbar. Det jag vill säga är, det är tur att det inte finns en tråd för folk som oss, den humorn... :)
    Nej byggnadsingenjörshumor är jag väl införstådd med...
  • Kalinka

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:18:19 följande:

Min kusin som pluggar till läkare, han berättade att de fick bra tips när han läste patologi. Ett var att när man sågat upp skallen på den stackars döde, då var det så jäkla svårt att få tillbaka den till begravningen att man istället kastade ner hjärnan i magen. Sen sydde man ihop allting..Får ni andra sådana tips också?
    Fast det är ju inget tips. Så gör de ju på alla som obduceras.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2