Inlägg från: SysterHedvig |Visa alla inlägg
  • SysterHedvig

novalee - det beror lite på var man läser. På KI hade man (när jag började läsa) två terminer där man obducerade samma preparat, medan man här i Malmö har två obduktionstillfällen där man i mindre grupp får följa en "vanlig" obduktion genomförd av patolog.

• SysterHedvig

med min oläsliga handstil skriver jag av det fina tipset

Pappa med son och dotter skrev 2007-05-21 21:18:19 följande:
    Min kusin som pluggar till läkare, han berättade att de fick bra tips när han läste patologi. Ett var att när man sågat upp skallen på den stackars döde, då var det så jäkla svårt att få tillbaka den till begravningen att man istället kastade ner hjärnan i magen. Sen sydde man ihop allting..Får ni andra sådana tips också?
  • SysterHedvig

... sågar upp skallen och stoppar ner deras hjärnor i magen?

KickStart skrev 2007-05-21 22:26:34 följande:
    Det är nog bäst att du äter dina vitaminer, motionerar och sover dina 8 timmar för annars kan du hamna hos tant doktorn. Du skulle bara veta vad vi gör med ingenjörer
  • SysterHedvig

Kalinka - nej vad roligt, det måste vara kul att få en lapp med bekräftelse

Idag fick jag meddelande från skolan att jag fått studieplats till hösten. Egentligen var det aldrig någon risk för att jag inte skulle få det, men det känns ju alltid skönt att få det svart på vitt. Och nu ska jag börja fippla med CSN också.. suck.

• SysterHedvig

Kalinka - okej då får jag rota fram den där personliga koden som CSN tjatar om. Undrar vilken pärm den ligger i...

Hilma kommer vara nästan 10 månader när jag börjar. Fästmannen tar pappaledigt hela termin 8 och sen skolar vi in henne på dagis efter årsskiftet Det ska nog gå vägen.

• SysterHedvig

Kalinka - ja jag tror det kommer gå vägen till slut. Det enda är väl att jag kommer dra runt med alla dagissjukor när jag pluggar, men det får man stå ut med

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2