Inlägg från: SysterHedvig |Visa alla inlägg
  • SysterHedvig

För oss läkarstudenter/läkare 2

öhum jag har köpt kirurgi och ortopedi böckerna redan, trots att  jag inte kommer börja förrän i höst så sjuk är jag! Men grattis igen!

• SysterHedvig

inklusive din gästbok, Morula? Folk verkar vallfärda till dig för alla frågor om abort, har du frivilligt blivit FL's abortguru?

• SysterHedvig

oj! jag skulle aldrig ha vågat föda hemma, inte ens med min fantastiskt lätta förlossning. Exempelvis sprack aldrig fosterhinnorna för mig, vem skulle göra det om jag skulle föda hemma, helt själv? Eller om barnets luftvägar behöver rensugas? Är man verkligen så klar i knoppen när det väl gäller, att man kan ta kritiska snabba beslut?

Jag tror inte alls på att man som kvinna ska kunna föda helt ensam. Har det inte alltid funnits äldre kvinnor, släktingar, som närvarat och assisterat vid förlossningar?

• SysterHedvig

Kalinka - äsch du vet moderskärleken gör att du glömmer allt eller så är det det enda som hindrar dig från att kasta ut ungen från sjunde våningen där vid 04-snåret när du ammat i två timmar från såriga bröstvårtor.

• SysterHedvig

Kalinka - ja det var på tillväxt ultraljudet i vecka 32 som jag fick veta att det i fästmannens familj var vanligt med knoddar på över 4 kg, när jag tittade förundrat på bebisen som beräknades ligga på +8%.

Vad jag menar är att de kanske smyger med det fast du vet ju....

• SysterHedvig

så första dejten låter ungefär såhär;

"Hej, du, får jag bjuda dig på en drink? Mitt huvudmått är 60 och jag vägde drygt 4500 när jag föddes, vill du ha ostkrokar också?"

AnnaKotte -

jag misstänker att jag kommer kika på den Fast det är ju typiskt Expressen att kläcka ur sig följande journalistiska pärla till fråga

"Har ni några Linda Rosing-kandidater bland personalen?"

• SysterHedvig

Morula - jag letade efter bilden som de pratade om i "rasist"-tråden, men hittar inget sådant alls när jag Googlar. Har du länken kvar?

... vilket kanske låter en smula knepigt, men jag tycker embryologi är jättespännande och förkovrar mig gärna i det utöver ordinarie läroplan

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2