Inlägg från: Kalinka |Visa alla inlägg
  • Kalinka

För oss läkarstudenter/läkare 2

Välkommen Lillatilla!

Själv är jag så otroligt trött på att gå på fest/middag med folk som när de får höra att jag är läkarstuderande, genast vill berätta om den där kassa läkaren som de träffade häromdagen. Alt allt som de tycker är fel inom sjukvården. Och? Vad rör det mig, och varför ska jag behöva höra om det när jag är ledig? Är skitless på att få vara någon slags galjonsfigur för hela läkarkåren/sjukvården. Jag och de flesta av mina kursare anstränger oss till max för att bli bra läkare, och tar definitivt inte lätt på en HSAN-anmälning.

Nästa gång det händer så kommer jag inte att börja försvara mig, utan bara gå därifrån.

• Kalinka

Har aldrig råkat ut för att någon kille (innan de vet att jag är upptagen), stuckit för att jag läser till läkare, snarare tvärtom. Min mans kompisar brukar tycka att han borde vara hemma och baka bullar (de har en lite överdriven bild av vad läkare tjänar) nu när han lyckats knipa en läkare....

• Kalinka

FL är en fantastisk källa till information uppenbarligen.... Kalldrag har dödat fler än foster förresten... Just det där med känsla/rädsla i v.5 har jag stött på faktiskt. Verkar väldigt spritt bland abortmotståndare. Ett annat jag hört är att foster vinkar i v.-5 eller nåt.

Har ni sett tråden: Vad har ni lärt er på FL:s kunskapsbank idag? Ligger i sandlådan tror jag. Jag skrattade hur länge som helst när jag läste den tråden.

• Kalinka

Såg förresten nu att på sid 63 finns det en kommentar om oss. Tydligen är vi djävligt dryga. Var det för att vi inte ville svara på frågan om hennes 15mån med UVI eller?

• Kalinka

Nu är det inlägg 46 i rad, jag vet, men:

Morula, vad säger du om trådar av typen: Rakade du muttan innan du åkte in till förlossningen? Du som är gyn/ob tänkte jag.

• Kalinka

Är det en ssk tråd om kalldrag och abort? Vart är den? (har inget vettigt för mig uppenbarligen)

• Kalinka

Ja, det är fantastiskt vad hemskt det är för en liten pojke att ha liten snopp. Måste genast plastikopereras!

• Kalinka

Åh tack Hedvig. Nu är jag mycket lyckligare! Fantastiskt fin tråd. Undrar också vilket fönster det är?

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2