Inlägg från: SysterHedvig |Visa alla inlägg
  • SysterHedvig

För oss läkarstudenter/läkare 2

Kalinka - vilken dröm att grilla. Sambon hyser hemlig dröm att flytta till hus enkom för att få förkolna kött över eld.

Åsa - jag har ingen kofta! Jag kommer aldrig bli läkare!

Stjärnanis - jag talar bara för mig själv, men jag tror man måste ha ett kall för att trivas med läkaryrket. vilket nog gäller alla yrken.. Om jag var du skulle jag ta det där året, faktiskt. Jag började läsa en 20 poängskurs i psykologi efter gymnasiet och höll på att storkna av skoltrötthet.

• SysterHedvig

annry - haha det klagar sambon över sedan vi började en mer grön livsstil med minst tre vegetariska middagar i veckan. "Man blir inte mätt utan kött" är hans paroll.

• SysterHedvig

jag insåg när jag postade att det där med "kall" kanske är lite fel. Men man måste tycka om yrket för att orka med. Kanske mer i läkaryrket än i något annat, eftersom man handskas med människor.

• SysterHedvig

Kalinka - ja det har du rätt i förstås. Tänkte först på en docent som är väldigt patientvänlig, men jag gjorde fem veckor på röntgen häromåret, och det var faktiskt en intressant samling kufar. Väldigt egna. Påminde om bibliotekarier hela bunten.

du kan få grilla min mat

• SysterHedvig

ja äh ja jag ångrar att jag lade mig i, men jag trodde först det baserades på en okunskap om att läkare inte svassar runt i ett vacuum, orörda, fläckfria och blasé.

• SysterHedvig

Morula - ouuuuh livsfarligt, men det är härligt vad det frodas konservativa åsikter i vissa trådar. Jag petar inte på etiktrådarna med en pinne ens.

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2