Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

För oss läkarstudenter/läkare 2

apropå kardemummabullar bakade jag såna för första ggn i mit tliv i söndags. Mkt lyckade. Ffa Tyras snigelliknande skapelser. Kanelbullar har jag bakat på öppna förskolan, endast.
    Vuxenpoäng, någon?
    ja, dom blev goda

• Jalapeno

tror f.ö. att Hedvig fick till översättningarna. Frågan är bara vad översättningen ska användas till....
    Jag hade senast idag telefontid med pat som läst på nätet och trodde sig ha mkt mysko diagnos. Nu var iofs symptomen mysko , så de blevde remiss till myskodoktorn neurologen.

• Jalapeno

jag och mina väninnor är gifta med ingenjörer men flörtar med ambulanskillarna
    ingenjörer, jurister, ekonomer mfl tjänar mer än underläkare men vi har en någorlunda hyfsad löneutveckling
    idag älskar jag mitt jobb med massa roliga operationer som alla gick bra men igår var det pest med inkompetent AT, sjuka patienter, ingen tid och en överbokad mottagning. Man msåte inte lsäa till läkare bara för att man har betygen till det men det är ett underbart roligt, kreativt, problemlösande, praktiskt, teoretiskt jobb om man står ut med jourandet, övertiden, hierarkierna, usla arbetsmiljön, landstingskaffet

• Jalapeno

nån får gärna sammanfatta den där cancertråden
    onkologi är en rätt udda specialitet och det man läste på patologen för hundr aår sedan är inte säkert att det gäller nu. Min kompis som gör onkologi-ST säger alltid att hon aldrig kommer att kunna jobba på vårdcentral mer i sitt liv för hon sett för många unga med cancrar så unga människor aaaaldrig får.

• Jalapeno
    SysterHedvig skrev 2007-05-22 22:20:03 följande:
    usch ja, de där sjuka patienterna har man hört talas om
    haha
    men va fan, jag skär i folk, ja e inte bra på tumörutredningar, oklara infektioner och inälvsåkommor
  • Jalapeno

men ve o fasa, hedvig, dom kan ju vara för sjuka för att skäras i. å de e så trååååkigt

tekniker på sjukhus är de som inte fick välbetalda jobb inom industrin. the geeks of geeks. Jag läser mer Ny Teknik än maken gör. Medicinteknik är kul, men inte sexigt

De flesta landstings läkarrockar har tryckknappar bara så du vet. Men de felsta jourrum är trånga, trista och ser ut som skrotupplag för utrangerade möbler och badrummen har inte renoverats på 30 år. Så i dina ("kompisens"?) våta drömmar om kvinnliga läkare får ni hålla till nån annanstans

• Jalapeno
    SysterHedvig skrev 2007-05-22 22:24:24 följande:
    Skär du bara i de friska, menar du?
    jag gööör dom friska. magic fingers, vettu.
  • Jalapeno
    Kalinka skrev 2007-05-23 18:06:23 följande:
    Man sprutar efedrin i corpus cavernosum.
    man kan väl spruta koksalt också. Enda pat jag har stött på som (obs, ingen freudian slip även om det hade varit att sparka in öppna dörrar ) räckte det att höja hans baklofen.
  • Jalapeno

Morula - sömnsångerskan: Stämmer det att man får annorlunda näsa av att börja äta p-piller innan man är färdigvuxen? hur mkt fys har man i näsan egentligen och hur mkt påverkar den rätt lilla dosen östrogen det rör sig om. Anledningen till min fråga är att en vettig tjej i en tråd sa att hon lärde sig när hon jobbad epå ungdomsmottagning att tjejer som tidigt börjad emed p-piller fick lite plattare näsa. Tror hon menar åt FAS-hållet.

• Jalapeno

hej guten.
    morula: Jag hittade inte logiken bakom resonemanget men var nyfiken på att kolla vad ett proffs trodde Tack

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 2